Jaký obsluhující personál je v restauraci nejhorší?

Servírky a číšníci se každou směnu pohybují v prostředí, kde si ostatní lidé užívají dobrého jídla a nápojů. A co chudáci obsluhující, kteří se díky pracovní vytíženosti nestíhají někdy vůbec najíst? To není dobré ani pro jejich životosprávu, ale ani pro hosty. A dokonce to není dobré ani pro samotnou restauraci. Proč?

Nejhorší obsluhující personál v restauraci jsou hladové servírky a číšníci. Ti jsou totiž více nevrlí a nervózní. O to více, když zázemí je plné vůní z kuchyně a taktéž restaurace je provoněna různými pokrmy, které si objednali hosté. Věřte, že hosté se necítí dobře, když jim obsluhující personál hladově civí do jídla. Nebo když u jejich stolu kručí někomu z obsluhy v břiše. Proto by se měl obsluhující personál během směny vystřídat na jídle. Není však vhodné, aby jedli někde na kraji u baru nebo jinde v restauraci. Hosté by je neměli vidět. Doporučujeme proto majitelům restaurací vytvořit prostor, kde budou moci zaměstnanci jíst a kde na jídlo budou mít klid. Jídlo by pak mělo být hrazeno samotnou restaurací.

Pak už je to jen na majiteli restaurace, jak bude vést restauraci. Zda zvolí pro servírky a číšníky variantu jídla formou objednávky z jídelního lístku nebo formou personální stravy, kterou kuchaři připraví zvlášť nad rámec jídelního lístku. Obojí má své výhody i nevýhody. Pokud má obsluhující personál na výběr z jídelního lístku, aby si mohli dát personální jídlo, tak je to dobrý způsob, jak zvýšit prodej. Protože tak mohou ochutnat všechna jídla a budou je dobře znát. Tak je dokážou lépe prodat. Ale na druhou stranu se jim může omezený jídelní lístek tzv. přejíst. Pokud však budou mít k jídlu personální jídlo mimo rámec jídelního lístku, je to pro restauraci většinou méně nákladné (vaří se většinou levnější jídla) a navíc mají více variant jídel pro obsluhující personál, aby se jim jídla tak často neopakovala.

Ideální variantou je však to, aby si každá servírka a číšník postupně mohli k jídlu objednat všechna jídla z jídelního lístku nebo aby kuchaři připravili každé jídlo z menu a rozporcovali ho na malé porce pro každého z obsluhujícího personálu. To proto, aby zaměstnanci v obsluze každý pokrm ochutnali. Důvod je jednoduchý. Má to zásadní vliv na to, jak zvýšit prodej v restauraci. A pak aby měli zaměstnanci v obsluze zvláštní personální stravu, která je pro restauraci levnější. Pokud nastoupí do práce nová servírka nebo číšník, lze tuto situaci vyřešit tak, že výjimečně a jen zezačátku budou mít jako personální stravu pokrmy z jídelního lístku. Nebo že jim kuchaři připraví na ochutnávku menší porce nad rámec společné personální stravy.

Proto je třeba mít na paměti, že servírky a číšníci, kteří se před směnou najedí, mají více sil k práci a také jsou lépe naladěni. Takže náklady na personální stravu se majitelům restaurace vrátí v podobě vyššího prodeje i spokojenosti hostů, kteří se budou rádi vracet. To, že nasytíte obsluhující personál, ale není jedinou cestou, jak zvýšit prodej v restauraci. K tomu se musí obsluha naučit všechny potřebné dovednosti ohledně správné obsluhy hostů, efektivní komunikace s nimi, doplňkového prodeje, atd.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů