Slevomati v restauraci

Jednou z otázek, které si mnohé restaurace a hotely kladou je, zda uveřejnit své služby na některém ze slevových portálů. Někdy to žádoucí je, jindy není. Kdy a v jakých případech umístit nějaký balíček na slevový portál a co to restauraci nebo hotelu přinese? Je to vhodný způsob, jak vést restauraci, případně hotel? Co od takových akcí mají majitelé očekávat a co udělat pro to, aby jejich investice nebyla ztracena?

Nejdříve je potřeba si vyjasnit, pro koho a kdy jsou slevové portály vhodné. Jsou ideálním řešením především pro ty, kdo řeší otázku, jak postupovat při otevření restaurace, která ještě nemá žádnou klientelu a není známá. A také pro restaurace, které změnily styl kuchyně nebo mají nový jídelní lístek. V některých případech mohou spolupráce se slevovými portály využít i restaurace, které nemají dostatečný počet hostů a chtějí jej zvýšit. Nebo hotely v dobách nízké obsazenosti mimo sezónu. Vždy je ale důležité, aby si majitelé restaurací a hotelů dobře spočítali, zda se jim to vůbec vyplatí, tj. zda budou i přes poskytnutou výraznou slevu v plusu nebo alespoň na nule.

Spolupráce se slevovými portály může restauracím a hotelům přinést jediné – určitý druh propagace. Při stanovování postupu, jak vést restauraci, má využití této formy propagace někdy svůj pozitivní význam. Ovšem je potřeba počítat nejen s tím, že bude hostům poskytnuta sleva, ale i s tím, že se musí slevovému portálu zaplatit navíc i provize. Podrobnosti spolupráce si ale vedení vyjednává se slevovým portálem individuálně a předem, takže si každý může včas dobře zkalkulovat, zda se mu poskytnutí slevy vyplatí nebo zda má investovat raději do jiného druhu propagace. V každém případě poskytnutí slevy přes slevový portál je poměrně drahá reklama a tak k ní je nutno i přistupovat a co nejvíce tyto náklady zúročit.

Když už restaurace, nebo hotel poskytne slevu potenciálním hostům skrze slevový portál, je třeba si uvědomit, jaká je pravděpodobnost toho, že se daní hosté vrátí. Vyšší pravděpodobnost je zpravidla u restaurací než u hotelů. Tím je v tomto případě myšlena sleva na pokrmy a nápoje než na ubytování. Nevylučuje to tedy hotelové restaurace jako takové. V tu chvíli ale hosté míří do restaurace za tím účelem, aby se tzv. nespálili, protože danou restauraci zatím neznají a chtějí ji vyzkoušet. Chtějí vědět, zda stojí za to se do ní vracet, zda se tam dobře vaří a zda je příjemný a ochotný obsluhující personál. Proto je spolupráce se slevovými portály vhodná nejvíce ve chvíli, když majitelé stojí před otázkou, jak postupovat při otevření restaurace.

Zde ale dělá mnoho restaurací velkou chybu. Někdy je to na základě popudu servírek a číšníků ze strany vedení, jindy to ovlivňuje obsluhující personál sám. Ve většině případů se totiž stává to, že pokud přijde host s kupónem ze slevového portálu, tzv. voucherem, chovají se k nim servírky a číšníci jinak, jakoby podřadně. A svoji práci pak více odbývají a hostům nevěnují dostatečnou pozornost. Majitel restaurace je ten, kdo je zodpovědný za to, jak vést restauraci. A proto by toto neměl v žádném případě dovolit. Hostům, kteří přijdou do restaurace, byť se slevovým kupónem, by se měli zaměstnanci v obsluze věnovat naopak více. Takoví hosté mají totiž v rámci kupónu zahrnuty většinou předem definované pokrmy, někdy i nápoje. Už proto by se měl obsluhující personál snažit jim prodat něco navíc, aby se restauraci daná sleva vrátila alespoň v podobě vyšší útraty hostů a tím i vyšších tržeb restaurace, než kdyby přišli hosté využít jen svoji slevu. Je však třeba, aby servírky a číšnici věděli, jak zvýšit prodej v restauraci, byť hosté přicházejí se slevovým kupónem.

Dále by měl obsluhující personál poskytnout takovým hostům prvotřídní servis, stejně jako hostům, kteří na základě kupónu ze slevového portálu nepřišli. Důvodem je cíl celé takové akce. A tím je, aby hosté, kteří jednou přijdou díky využití slevového portálu, se pak vraceli pravidelně a doporučovali danou restauraci dalším lidem. Proto je třeba, aby se servírky a číšníci naučili jak správně obsluhovat hosty, efektivně s nimi komunikovat, jak zvýšit prodej v restauraci a další, s tím související, dovednosti. Vedle toho by mělo vyniknout a podpořit tak chtění hostů se do restaurace vracet i kuchařské umění.

Tagy:
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře a k zasílání e-mailů, které by Vás v této souvislosti mohly zajímat. Zásady zpracování osobních údajů