Servírky a číšníci mají v restauraci svoji důležitou roli!

Servírky a číšníci mají v restauraci důležitou roli
Jakou významnou úlohu mají pro restauraci servírky a číšníci?

Proč vlastně lidé chodí do restaurace? Přece proto, aby nemuseli vařit, dobře se najedli a aby zároveň nemuseli nic řešit a bylo o ně dobře postaráno. Úkolem každé restaurace je tudíž zajištění kvalitního chutného jídla a prvotřídní obsluhy. To je to, co očekávají hosté. Restauratéři pak očekávají slušné tržby. Těch ale nemusí vždy dosáhnout, i když skvěle vaří a mají profesionální obsluhující personál. Proč? Odpověď je jednoduchá. Svoji roli musí sehrát servírky a číšníci. Na nich totiž záleží, jak vysoké tržby v přepočtu na každého jednoho hosta bude restaurace mít. Právě to jsou ta čísla, která je třeba sledovat, která vypovídají o kvalitě a efektivitě obsluhy, která určují životaschopnost restaurace.

V dnešní době už existují dokonce aplikace, pomocí nichž si mohou hosté objednat z digitálního jídelního a nápojového lístku v mobilu či tabletu u obsluhujícího personálu cokoliv si přejí. Servírka nebo číšník to či ono jen přinesou. Ale je to žádoucí? To pak jsou ze zaměstnanců v servisu jen „nosítka“. Ale tak by to být nemělo! Ta důležitá role obsluhujícího personálu spočívá v něčem úplně jiném.

Nejen, že by měl obsluhující personál disponovat určitými dovednostmi a znalostmi, ale především by měl umět správně komunikovat s hosty, a to před přijetím objednávky, během objednávání i poté. Proto tam také mimo jiné je! Měli by hostům být schopni doporučit, konzultovat s nimi složení pokrmů a nápojů, apod. Správná komunikace s hosty přináší nejen jejich spokojenost, ale především pak vyšší tržby pro restauraci. Hlavní úloha servírekčíšníků totiž tkví v jejich umění prodávat.

Nedělejte proto ze svých servírek a číšníků pouze „nosítka“ neboli „podavače“. Chtějte, aby byli pro vaši restauraci přínosem a zvyšovali průměrnou tržbu za hosta! Umění prodávat a zároveň zvyšovat spokojenost hostů, to je to, co musí obsluhující personál bravurně ovládat, aby si restaurace zajistila dlouhodobou prosperitu.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře a k zasílání e-mailů, které by Vás v této souvislosti mohly zajímat. Zásady zpracování osobních údajů