Servírky a číšníci mají v restauraci svoji důležitou roli!

Servírky a číšníci mají v restauraci důležitou roli
Jakou významnou úlohu mají pro restauraci servírky a číšníci?

Proč vlastně lidé chodí do restaurace? Přece proto, aby nemuseli vařit, dobře se najedli a aby zároveň nemuseli nic řešit a bylo o ně dobře postaráno. Úkolem každé restaurace je tudíž zajištění kvalitního chutného jídla a prvotřídní obsluhy. To je to, co očekávají hosté. Restauratéři pak očekávají slušné tržby. Těch ale nemusí vždy dosáhnout, i když skvěle vaří a mají profesionální obsluhující personál. Proč? Odpověď je jednoduchá. Svoji roli musí sehrát servírky a číšníci. Na nich totiž záleží, jak vysoké tržby v přepočtu na každého jednoho hosta bude restaurace mít. Právě to jsou ta čísla, která je třeba sledovat, která vypovídají o kvalitě a efektivitě obsluhy, která určují životaschopnost restaurace.

V dnešní době už existují dokonce aplikace, pomocí nichž si mohou hosté objednat z digitálního jídelního a nápojového lístku v mobilu či tabletu u obsluhujícího personálu cokoliv si přejí. Servírka nebo číšník to či ono jen přinesou. Ale je to žádoucí? To pak jsou ze zaměstnanců v servisu jen „nosítka“. Ale tak by to být nemělo! Ta důležitá role obsluhujícího personálu spočívá v něčem úplně jiném.

Nejen, že by měl obsluhující personál disponovat určitými dovednostmi a znalostmi, ale především by měl umět správně komunikovat s hosty, a to před přijetím objednávky, během objednávání i poté. Proto tam také mimo jiné je! Měli by hostům být schopni doporučit, konzultovat s nimi složení pokrmů a nápojů, apod. Správná komunikace s hosty přináší nejen jejich spokojenost, ale především pak vyšší tržby pro restauraci. Hlavní úloha servírek a číšníků totiž tkví v jejich umění prodávat.

Nedělejte proto ze svých servírek a číšníků pouze „nosítka“ neboli „podavače“. Chtějte, aby byli pro vaši restauraci přínosem a zvyšovali průměrnou tržbu za hosta! Umění prodávat a zároveň zvyšovat spokojenost hostů, to je to, co musí obsluhující personál bravurně ovládat, aby si restaurace zajistila dlouhodobou prosperitu.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře a k zasílání e-mailů, které by Vás v této souvislosti mohly zajímat. Zásady zpracování osobních údajů