V restauracích je jedno nebezpečí, které rozhodně na pozitivním názoru hostům nepřidá, ba naopak. Je pravda, že je těžké se tomuto vyvarovat, protože se to děje téměř denně a žádná servírka, číšník ani majitel restaurace tomu nezabrání. Co však servírky a číšníci mohou ovlivnit je, zda se toto bude týkat i hostů. Jedná se o deformované nebo špatně vypulírované příbory.
Příbory, stejně jako další inventář, se v restauraci myjí většinou v myčce. A právě tam dochází často k jejich deformacím. Nejnáchylnější na pokřivení jsou především vidličky, kdy se zpravidla ohne jedna z vidlic. Ale i lžíce a lžičky neujdou tomu, že se zkřiví. Ty se většinou ohnou v místě mezi konci, tedy mezi úchopem a vrškem lžíce, kterým se nabírá pokrm. Tomu se vyhnout nedá. Ani žádná servírka nebo číšník s tím nic nenadělají, stejně jako samotný restauratér ne.
Na co však mají servírky a číšníci vliv je, zda takové deformované příbory budou založeny na stole. Během toho, co bude obsluhující personál příbory pulírovat, by měl ty pokřivené v první řadě zkusit narovnat (např. pomocí jiného vyřazeného příboru). Nelze-li jej narovnat, měl by být vyřazen. Může se stát, že budou na směně ženy a ty nemají takovou sílu. Pak by se měli vynasnažit příbory narovnat číšníci, kteří budou na jiné směně. Zpravidla se příbory narovnat podaří. Pokud však ne, měla by je restaurace vyřadit, připsat do ztrát a následně objednat nové z gastro vybavení.
Poměrně často dochází také k samotné ztrátě příborů. Nejčastějším případem jejich ztráty je, že je servírka nebo číšník omylem vyhodí spolu se zbytky jídla z talíře hostů, kteří již dojedli. Dalším známým případem je krádež. V každém případě restaurace o příbory přirozeně přichází. Snahou většiny restauratérů je tedy udržet v chodu jakýkoliv příbor, protože fyzicky existuje a neztratil se. Ale to není zcela správně. Silně deformované příbory znehodnocují pohodlí hostů při konzumaci pokrmů. Hosté by neměli být tomu vystaveni a doplácet na to.
Dalším neduhem servírek a číšníků mohou být i špatně vypulírované příbory. Ve chvíli, kdy bude obsluhující personál příbory pulírovat, měl by kontrolovat jejich čistotu, a to z obou stran. Tak se ujistí, že myčka zvládla odstranit nečistoty, případně je sami znovu umýt. Příbory jsou připraveny k předložení hostům až ve chvíli, kdy se krásně lesknou. Správné zacházení s příbory a péče o ně musí být součástí povinností a znalostí servírek a číšníků, protože to ovlivňuje dojem hostů z restaurace a jejich spokojenost.