Statistika v restauraci

Ke zvýšení prodeje je všeobecně vhodné využívat údajů ze statistiky. Máme pro Vás jednoduchý tip, který když budou servírkyčíšníci používat, zvýší se prodej nealkoholických nápojů. Ne všechny restaurace to tak dělají a ty, které ano, většinou ani nevědí, proč to má význam a jaký. Podívejte se tedy na vzájemné souvislosti.

Když si host objedná nealkoholický nápoj, měl by se obsluhující personál hosta zeptat, zda si přeje nápoj s ledem, případně s citronem, je-li v restauraci zvykem nápoje takto podávat. Někdy si dokonce host sám řekne, že by rád nápoj nechlazený, pokud je to možné. Naopak v horkých letních dnech mohou hosté přidání ledu do nápoje uvítat. To však nemá vliv na výši tržeb, spíš na spokojenost hostů. Jak zajistit spokojenost hostů musí servírkyčíšníci umět nebo se to mohou rychle a efektivně naučit během školení.

Pro zvýšení počtu prodaných nealkoholických nápojů je však třeba, aby servírka nebo číšník hostovi nápoj přinesli a při té příležitosti mu z lahve nalili část do skleničky. Nejen, že je to slušnost, ale především je statisticky dokázáno, že když obsluhující personál nalije hostovi při přinesení lahve nápoj do cca 2/3 skleničky, zvyšuje se tím u daného hosta spotřeba nealkoholických nápojů. Lze to vysvětlit tak, že host upije ze skleničky a má v ní už jen málo. Dolije si nápoj z lahve, čímž dolije zpravidla celý zbytek lahve do své skleničky, protože většina lahví s nealkoholickými nápoji jsou o objemu do cca 3 dcl a skleničky mají většinou objem 2 – 3 dcl. Tím už má host prázdnou lahev a jediný nápoj, který mu zbývá je ten ve skleničce, což není mnoho. Část vypije během čekání na pokrm a nevystačí mu už dostatek nápoje k napití po jídle. Objedná si tedy další lahev.

Statistika se dá využít v restauraci mnohými dalšími způsoby. Je vhodné sledovat, jak jsou vysoké prodeje jednotlivých pokrmů a nápojů. Podle výsledků takové analýzy lze pak upravovat ceny, rozšířit určitý sortiment nebo některé z produktů naopak vyřadit. Co je však třeba také sledovat je výše tržeb v přepočtu na jednoho hosta. To je údaj, na kterém lze poznat, zda je prodej v restauraci efektivní. Pomocí tohoto údaje také zjistíte návratnost investice do Školení na zvýšení tržeb v restauraci.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře a k zasílání e-mailů, které by Vás v této souvislosti mohly zajímat. Zásady zpracování osobních údajů