Když servírky a číšníci kouří

Byť je kouření nezdravé a je nazýváno neřestí, kouří mnoho lidí. A mezi ně patří i někteří z řad servírek a číšníků. Směna je dlouhá a většina kuřáků tak dlouho bez cigarety nevydrží. Jsou však určitá pravidla, která je třeba dodržovat, pokud obsluhující personál kouří během směny.

V první řadě je třeba zajistit, aby servírky a číšníci nebyli vidět hosty, když kouří. V žádném případě nemá obsluhující personál kouřit před vstupem do restaurace a už vůbec ne u některého z volných stolů na terase nebo zahrádce. S tím, že někteří zaměstnanci kouří, je nutno počítat. Proto je vhodné pro ně zřídit někde třeba ve vnitrobloku nebo bokem od hostů prostor, kde mohou kouřit, aniž by je hosté viděli. Další důležitou věcí je, že mají udržovat pořádek a čistotu, byť nejsou vidět. Někdy je vhodným místem, kde mohou servírky a číšníci kouřit třeba příjezdová cesta na parkoviště. V žádném případě ale nesmí být poseta nedopalky.

Důležité je, aby vedení restaurace v rámci možností korigovalo, kdy a jak často budou servírky a číšníci, kteří kouří, chodit na tzv. kuřáckou pauzu. Je to totiž nekorektní vůči zaměstnancům v obsluze, kteří nekouří. Ti jsou pak často obětmi a stanou se z nich taktéž kuřáci, jen, aby mohli mít také občas pauzu a sedli si nebo oddychli aspoň na těch pár minut. V plném provozu by ale nikdo z obsluhujícího personálu kouřit jít neměl. Byť plná restaurace a shon produkuje stres a ten podporuje chuť na cigaretu, musí to vydržet. Jejich zaměstnání to prostě vyžaduje. Hosté mají vždy přednost. Když je pak restaurace prázdná, tak jít na cigaretu mohou.

Na co však mnozí kuřáci, kteří pracují v obsluze, nemyslí, je jejich příchod znovu mezi hosty. Mezi hosty jsou možná kuřáci, ale i nekuřáci. A ať jsou to hosté, kteří kouří nebo ne, cítí ze servírky nebo číšníka cigaretový zápach. Proto je zcela nutné, aby si kuřáci v obsluze po cigaretě vždy vzali na krátkou chvíli žvýkačku, použili ústní vodu nebo nějaký mentolový bonbon. Nejlépe ale funguje žvýkačka. Mít však v ústech žvýkačku nebo bonbon před hosty je nepřípustné. Musí je využít pouze cestou z cigarety a při pobytu v zázemí. Hosté však cítí cigarety nejen z dechu, ale byť se na to vůbec nemyslí, i z rukou. Proto je důležité i to, aby si servírky a číšníci, kteří se vrací z tzv. kouřové pauzy, umyly ruce mýdlem, a to nejlépe 2x. Při následné komunikaci s hosty pak nebudou hosté spěchat nebo nebudou nevrlí, jen proto, aby se zbavili obsluhujícího, jehož přítomnost je jim nepříjemná právě kvůli cigaretovému zápachu. Naučit obsluhující personál těmto zvyklostem není často jednoduché. Proto lze jako pomoci využít Školení na zvýšení tržeb v restauraci, které je naučí mnohem více, než jen to, že mají dbát při komunikaci s hosty na to, aby nebyli cítit kouřem.

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.