Uniformy pro servírky a číšníky

Uniformy pro servírky a číšníky
Jaké oblečení má obsluhující personál mít? Restaurant Academy poradí i Vaší restauraci.

Jsou určité důvody, proč by měli servírky a číšníci v restauraci nosit uniformu. Hned dva z nich jsou velmi podstatné. Zároveň je třeba, aby takové uniformy měly svůj styl a řád. Pokud totiž není oblečení pro obsluhující personál vhodně zvoleno, může to být skoro ke škodě, než k užitku. V tomto článku se tedy zaměříme na uniformy servírek a číšníků.

Nejdříve se podíváme na to, proč vlastně mají servírky a číšníci uniformy nosit. Prvním důvodem je, že oblečení servírek a číšníků stírá jejich společenské postavení. Je to v podstatě jeden z důvodů, proč stejnokroj pro obsluhující personál vůbec vznikl. V tu chvíli tudíž nezáleží na tom, zda jsou servírky a číšníci chudí nebo více bohatí než hosté. Dělají svoji práci bez předsudků a stejně tak hosté se cítí být hosty a pány, což v danou chvíli jejich návštěvy restaurace také jsou. Proto se také říká: „náš host, náš pán“. Pokud by totiž obsluhující personál svým zevnějškem referoval o tom, že je buď příliš chudý, nebo příliš bohatý, hosté by se necítili v restauraci dobře. Zároveň by měli být servírky a číšníci řádně upraveni. Jak a jaký stejnokroj je vhodný a na co nezapomenout se dozvíte během školení pro servírky a číšníky.

Nyní se dostáváme k druhému důvodu, proč má obsluhující personál nosit stejnokroj. Je to proto, aby byli pro hosty v restauraci rozlišitelní. Pokud by například přišel ke stolu člověk „v civilu“ a zeptal se, zda si hosté přejí již platit, tak by se mohli hosté zdráhat. Mohli by mít pocit, že zaplatí nějakému podvodníkovi a že restaurace po nich bude chtít uhradit částku znovu. Nebo pokud potřebují hosté z nějakého důvodu obsluhující personál oslovit, může jim to značně zkomplikovat situaci, pokud nebudou servírky a číšníci k rozeznání od dalších hostů. O to více, pokud se jedná o frekventovanou restauraci, kdy se hosté často přesunují, přicházejí a odcházejí. Nebo v případě, kdy jsou pokrmy podávány formou bufetu.

Oděvy pro servírky a číšníky by ale měly být vhodně vybrány. Jak je správně zvolit a proč se dozvíte během školení Jak zvýšit kvalitu obsluhy a tržby v restauraci. Případně se s námi můžete poradit a objednat si je přímo u nás. Důležité zároveň je, aby byly uniformy jednotné. Jen tak lze docílit toho, že hosté budou mít pocit určité jistoty, řádu a uspořádanosti. Vzhled obsluhujícího personálu má totiž vliv i na to, jaký mají hosté celkový dojem z restaurace a podvědomě i z organizace práce v restauraci. Stejnokroj má tedy pozitivní vliv na hosty a ti lépe přehlíží případné menší nedostatky. Například, že došel nějaký druh nápoje, který si chtěli objednat. Neberou to pak jako chybu ze strany restaurace, ale jako holý fakt. Hlavní je, že vědí, u koho by se objednat dal.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře a k zasílání e-mailů, které by Vás v této souvislosti mohly zajímat. Zásady zpracování osobních údajů