Šperky a hodinky u servírek a číšníků

Šperky a hodinky u servírek a číšníků v restauraci
Povolit nebo zakázat servírkám a číšníkům nosit během práce šperky a hodinky?

Jednou z častých otázek, které majitelé restaurace řeší je, zda mají servírkám a číšníkům povolit či zakázat nošení šperků a hodinek během práce. Proto se na tuto problematiku podíváme a vysvětlíme si proč a jak postupovat.

Servírky a číšníci jsou zvyklí ve svém volném čase nosit různé šperky a hodinky. Během směny, by ale měli vše sundat a uschovat v šatně. Povolené jsou pouze snubní prsteny, u žen i zásnubní prsten a krátké, ne příliš výrazné náušnice. Důvodů je hned několik. Tím prvním je, že jak šperky, tak hodinky by mohly obsluhujícímu personálu vadit při jejich práci. Především pak při nošení plata. Případně by při různých činnostech obsluhy mohly především šperky vydávat cinkavé zvuky, které by narušily pozornost hostů restaurace, kterou mají věnovat servírce nebo číšníkovi. Pozornost hostů vůči obsluhujícímu personálu je totiž mj. velmi důležitá pro zajištění maximálních možných tržeb restaurace.

Dalším, a to hlavním, důvodem je, že hosté restaurace by neměli sociální postavení servírek a číšníků. Tím je myšleno, že pokud bude obsluhující personál nosit a vystavovat před hosty drahé šperky a luxusní značkové hodinky, mohou hosté z toho získat pocit méněcennosti. Oni přišli do restaurace, aby si udělali pěkný večer za peníze, které si třeba i těžce našetřili. A někdo, kdo je obsluhuje, by ukazoval, že host mu nesahá ani po paty? To by jistě každého hosta rozmrzelo a už by do takové restaurace raději nešel. Host se má cítit jako pán, protože on v tu danou chvíli je ten pán. Ani movitým hostům by jistě nebylo příjemné vidět, že servírka nebo číšník má hodinky jeho úrovně, přestože host je třeba podnikatel a velmi tvrdě pracuje. Samozřejmě obsluhující personál může mít finanční ohodnocení jako host, ale to by host neměl nikdy poznat. A proto by neměli servírky a číšnici nosit ani šperky, ani hodinky.

Co se týče nošení hodinek, tak jedním z důvodů, proč by je měl obsluhující personál před směnou odložit je, že se nebudou dívat neustále na čas, kdy konečně skončí jejich směna. Místo toho se budou věnovat hostům tak, jak je potřeba, aby restaurace dosahovala permanentně co nejvyšších možných zisků. Jak toho docílit se servírky a číšníci naučí během školení Jak zvýšit kvalitu obsluhy a tržby v restauraci.

Zákaz nošení šperků a hodinek ale platí i v případě, že se nejedná o drahé nebo luxusní zboží. Host restaurace by totiž neměl mít možnost zařadit si servírku nebo číšníka do jakékoliv úrovně, co se týče jeho ohodnocení. Jen tak bude host stále objektivní, bude se s obsluhujícím personálem ochotně bavit, aniž by se cítil méněcenný nebo naopak aniž by obsluhujícím opovrhoval. To zajistí i objektivitu při zanechání dýška, kdy bude host hodnotit práci servírky nebo číšníka podle kvality jeho práce bez ohledu na to, co si myslí o jeho osobním životě a společenském postavení.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře a k zasílání e-mailů, které by Vás v této souvislosti mohly zajímat. Zásady zpracování osobních údajů