Na vzhledu záleží

Na vzhledu restaurace záleží
Na tom, jak bude vypadat interiér i exteriér restaurace nebo hospody a obsluhující personál záleží. První dojem je totiž jen jeden.

První, co hosté vidí, když přicházejí do restaurace, je vchod a následně samotné prostory restaurace. Proto je důležité udržovat vše v čistotě, včetně okolí před vchodem. Uvnitř restaurace by neměla být přehnaná výzdoba ani zbytečnosti. Celá restaurace by měla mít ucelený koncept. Tedy pokud možno nějaké konkrétní zaměření restaurace (např. česká, italská či francouzská kuchyně, westernová, rybí restaurace, apod.). Vybavení restaurace a její vzhled by toto zaměření měl podtrhovat.

Doporučujeme také mít již prostřené stoly v restauraci, které hosty více vybízí k usednutí ke stolu. Můžete používat například klasické ubrusy nebo placematy, tedy papírová jednorázová prostírání. Vyvarujte se však raději igelitovým a povoskovaným ubrusům, to raději nemít žádné. Na stole stačí mít založen základní příbor (masový nůž a vidličku), ubrousek a jednu skleničku (nejlépe na vodu). V některých gastro podnicích stačí mít prostřenou jen část restaurace, pokud hosté často chodí například jen na kávu a zákusek, případně zakládat jen skleničku na vodu bez příborů. Samotná sklenička pak vypadá lépe právě na jednorázových papírových prostíráních, které nejsou až tak cenově nákladné a zároveň mohou velmi dobře posloužit jako prodejní artikl. Další inventář můžete hostovi později podle toho, co si objedná. Lepší restaurace často ale zakládají více inventáře, například i skleničky na víno, které se v případě, že si host víno neobjedná, stáhnou ze stolu.

Kromě vybavení restaurace registrují hosté po svém příchodu také obsluhující personál. Proto se ve školení Jak zvýšit kvalitu obsluhy a tržby v restauraci dozvíte třeba i to, jak by měl být obsluhující personál upraven a jaké činnosti servírek a číšníků v restauraci jsou potřeba dělat, aby restaurace působila stále útulně.

Komentáře
  1. Alena T. napsal:

    Je pravda, že když vejdu do restaurace, kde jsem ještě nikdy nebyla a nelíbí se mi tam nebo číšník vypadá spíše jako strašák do zelí, tak jdu radši pryč a jdu tam, kde je to útulné a kde je příjemný personál.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře a k zasílání e-mailů, které by Vás v této souvislosti mohly zajímat. Zásady zpracování osobních údajů