Jak z letní sezóny vytěžit v pohostinství co nejvyšší profit?

Letní sezóna – v pohostinství asi jedno z nejnáročnějších období roku. Ale také jedno z nejziskovějších. Tak proč z toho nevytěžit co nejvíce, když to jde?

Lidí v oboru gastronomie je málo. To je holý fakt. A jinak to v následujících obdobích asi ani nebude. Proto je na práci servírky nebo číšníka potřeba často zaměstnat i někdo bez odborného vzdělání. To by nevadilo. Je lepší, aby práci dělal někdo, koho to bude bavit, koho si zaškolíte a vše ho naučíte dle potřeb svého provozu, než aby Vaše hosty obsluhoval někdo z oboru, kdo je ze své práce otrávený, nebaví ho a hosty spíše odrazuje od další návštěvy. Základem je tedy personál, který práci v obsluze dělat chce, bude loajální a bude hostům poskytovat kvalitní servis.

Aby tomu tak bylo, a to i dlouhodobě, je vhodné se zaměstnancům v obsluze věnovat, zajistit jim potřebný inventář a poskytnout jim možnost dalšího vzdělávání. Pracujte na tom, aby byli v práci spokojení a abyste společně šli cestou k dosažení cílů dané provozovny v pohostinství. Zároveň však nezapomeňte na to, abyste vytvářeli přátelské prostředí, ale přitom si udržujte jejich respekt.

Základem úspěchu je ale správně nastavený postup a vzdělávání na pracovišti. Jen tak můžete dosáhnout nejvyššího možného profitu. Aby vše vyšlo dle Vašich představ a letošní letní sezóna i všechna další období byly čím dál úspěšnější a ziskovější, je potřeba udělat tyto kroky:

  1. Vytyčte si společné cíle.
  2. Identifikujte současný stav a potřebné změny k dosažení cílů.
  3. Stanovte si strategii pro dosažení cílů a zvýšení profitu.
  4. Naučte obsluhující personál vše, co povede ke zvýšení profitu v pohostinství.
  5. Kontrolujte průběžně úspěšnost a dohlížejte na implementaci změn.
  6. Vyhodnoťte ziskovost a tržby v přepočtu na jednoho hosta.
  7. Oslavujte!

Zdá se Vám to náročné? Je! Ale není, pokud na to nejste sami. Kromě posledního bodu Vám se vším rádi pomůžeme, aby i Vaší provozovně v pohostinství se dařilo lépe a lépe. Že to jde, potvrzuje 99 % majitelů gastro podniků, kterým jsme od roku 2012 už pomohli. Stačí správně implementovat získané poznatky a námi navržené kroky do praxe a úspěchy i vyšší profit se začnou brzy dostavovat.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů