Efektivita pro restaurace

Efektivita pro restaurace
Jak zvýšit efektivitu práce servírek a číšníků v restauraci?

V čem vlastně tkví efektivita obsluhy? Je to snad v tom, že obsluhující personál ušetří pár kroků navíc, aby nemuseli k hostovi a ten si u nich objednal přes nějakou aplikaci? To jistě ne! Tedy alespoň se nedá mluvit o efektivitě práce servírek a číšníků z hlediska zvyšování tržeb v přepočtu na každého jednoho hosta.

Takže jednoduchý závěr, který z toho plyne, je, že pokud upřednostňujete pouze kvantitu a raději 5krát „otočíte“ jeden stůl, aby se tam vystřídalo co nejvíce hostů, pak ano, pak je objednávkový systém online nebo přes nějakou aplikaci to pravé řešení pro vaši restauraci. Pokud ale upřednostňujete kvalitu obsluhy a služeb, což hosté ocení asi více a pak se do vaší restaurace i rádi vracejí, pak je třeba se spokojit s tím, že jeden stůl „otočíte“ třeba jen 3krát za stejnou dobu. Ovšem vaše tržby budou minimálně stejně tak vysoké nebo spíš vyšší než v případě, že se vám u stolu vystřídá více lidí. Tedy za předpokladu, že obsluhující personál dělá svoji práci tak, jak má.

Přes obědy možná ano, tam může být kvantita dobrým řešením, pokud se nejedná o nějakou restauraci vyšší cenové kategorie, kam ani přes obědy nezavítá velký počet lidí. Ale co večer? O víkendech? Nebo když prostě hostů nepřijde tolik? Proto z globálního hlediska je vždy lepší volit kvalitu obsluhy hostů před jejich kvantitou. Jak ale skutečně prvotřídně a správně obsloužit hosty a přitom zvyšovat tržby v restauraci díky efektivní obsluze a prodeji hostům? To už je něco, co se musí servírky a číšníci naučit.

Lze tedy říci, že přednost před kvantitou by měla mít kvalita. Je vhodné snažit se kvalitu obsluhy udržet i v dobách největšího návalu. Třeba posílením týmu v nejvytíženějších dobách. Protože restauraci dělá dobrou ne jen jídlo, ale především správná obsluha hostů. Ta z dlouhodobého hlediska zajistí, že hosté se budou rádi vracet, že budou spokojeni. Pokud tedy nechcete mít spíš kantýnu, ale skutečně dobrou a prosperující restauraci, zaměřte se na to, aby hosté byli vždy profesionálně a co možná nejlépe obslouženi.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře a k zasílání e-mailů, které by Vás v této souvislosti mohly zajímat. Zásady zpracování osobních údajů