Jak neodradit hosta restaurace, aby si dal další nápoj?

Jednou z možností, proč by si host nemusel objednat další nápoj, souvisí s prací servírek a číšníků a s tím, co zahrnují pravidla obsluhy v restauraci. Pokud nebudou svoji práci dělat dostatečně dobře nebo nebudou mít vhodné gastro vybavení ke své práci, může to hosty značně odradit, aby si dali další nápoj. V horším případě to hosty může dokonce odradit od příští návštěvy restaurace.

Důvodem, který by zbytečně snížil doplňkový prodej, může být i špinavá sklenička. Pít nápoj ze skleničky, kterou neumí obsluhující personál správně vypulírovat, ne-li hůř ze špatně umyté skleničky, kterou hostovi servírka nebo číšník přinese bez povšimnutí na stůl, může vzbuzovat v hostech restaurace velmi špatné dojmy. To není žádoucí ani pro zvyšování tržeb restaurace ani pro opakované navštěvování restaurace stejnými hosty.

Proto je důležité, aby servírky a číšníci sklo kontrolovali, zda je dobře umyté a nezůstala na skleničce třeba stopa po rtěnce, po zaschlé limetce nebo jiné nečistoty. Pokud je sklo čisté, je třeba, aby ho uměl obsluhující personál ještě správně pulírovat, tedy vyleštit. K tomu poslouží nádoba (např. čistý icekýbl) s horkou vodou a čistá a suchá utěrka. Nejdříve se sklenička lehce v horké vodě opláchne ponořením do vody tak, aby se voda dostala i dovnitř skleničky. Následně je třeba skleničku vypulírovat suchou čistou utěrkou, a to aniž by se jí servírka nebo číšník dotýkali jinak než utěrkou (skleničku je třeba držet v rukou, ve kterých je utěrka). Pokud je utěrka příliš malá, je potřeba použít dvě utěrky. Do každé ruky jednu.

Poté je nutné zkontrolovat čistotu vypulírované skleničky proti světlu, aby nebyla sklenička spíše tzv. umudlaná, případně chlupatá od utěrky, ale skutečně do čista vyleštěná. A co je častou chybou, kterou v praxi zaznamenáváme, je i to, že obsluhující personál opomíjí vyleštit stopku a dno skleničky. Na dně skleničky z vnější strany pak zůstávají zaschlé stopy přípravků z myčky nebo vodní kámen. A ani to není na pohled hostům restaurace příjemné. Je tedy třeba pulírovat skleničky celé.

Ale pozor! Utěrky musí být nejen čisté a suché, ale také bez zápachu či vůně. Na utěrky používané na pulírování není v žádném případě vhodné používat aviváž. Jednak aviváž snižuje sací schopnosti utěrky a navíc voní. A když hostovi restaurace přinese servírka nebo číšník třeba víno nebo vodu ve skleničce vypulírované utěrkou vypranou v aviváži, tak vůně aviváže značně zkreslí vůni nápoje, protože sklenička tuto vůni převezme a udrží. Především pak u vín je to značně nevhodné zkreslovat jeho vůni aviváží. A to samé platí o čistotě dalšího gastro vybavení, jako jsou příbory, talíře a v neposlední řadě i samotný stůl. Věřte, že hosté ocení, když jsou dodržovány pravidla obsluhy v restauraci. O to snadnější práci pak má obsluhující personál při doplňkovém prodeji.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře a k zasílání e-mailů, které by Vás v této souvislosti mohly zajímat. Zásady zpracování osobních údajů