Kolik servírka nebo číšník nachodí za směnu v restauraci kilometrů?

Servírky a číšníci nachodí za jednu směnu v restauraci kolikrát mnoho kilometrů. Navíc v často náročném terénu (dlažba, schody, dveře „lítačky“, apod.). Tato práce tedy vyžaduje určitou fyzičku. I když nejvíce bolí obsluhující personál nohy z toho, že stojí, nikoliv, že chodí. V každém případě je zcela nutné, aby servírky a číšníci měli jednu velmi důležitou věc. Jakou?

Pohodlné boty! Ale pozor! I když servírka nebo číšník může za jednu směnu v restauraci nachodit až 40 kilometrů, jak jsme zjistili na základě krokoměru, musí boty splňovat určité parametry. Především by měl obsluhující personál zapomenout na tenisky a kecky! Ty jsou sice velmi pohodlné, ale pro tuto práci zcela nepřípustné. Boty pro servírky a číšníky by měly být společenské černé. Jaké další parametry mají takové boty splňovat, ať už z praktických důvodů nebo kvůli bezpečnosti práce, se dozvíte ve Školení na zvýšení tržeb v restauraci. Ono přece jen, když servírka nebo číšník trpí při každém kroku, tak se to značně projeví na jejich práci a především pak na prodeji a výši tržeb restaurace. Obsluhující personál se totiž snaží, pokud špatně zvolil boty, minimalizovat počet kroků směrem k hostovi. Takže ke stolu hostů přijde pouze občas a snaží se naopak hostům nic dalšího nenabízet, aby nemuseli vážit ke stolu dalších pár kroků.

Takže zdánlivá maličkost, jako jsou vhodné boty pro servírky a číšníky, může evidentně mít zásadní vliv na výši tržeb v restauraci. Častým úskalím při výběru bot ze strany obsluhujícího personálu je, že nemají v dané době dostatečné finance na vhodné boty. Proto lze jedině doporučit majitelům restaurací, aby servírkám a číšníkům proplácely náklady na zakoupení bot nebo jim alespoň na boty přispívali.

Navíc si majitelé restaurací mohou náklady za boty pro servírky a číšníky odečíst z nákladů. Potřebují k tomu jediné – účtenku, nebo-li daňový doklad od zaměstnanců v obsluze. Tyto náklady ale nechaly mnohým restauratérům už dobře vydělat v podobě vyššího prodeje ze strany obsluhujícího personálu, kterému nevadilo díky kvalitní obuvi chodit celou směnu tak, jak měl. Doporučujeme však, aby majitelé restaurací měli pro výběr obuvi ze strany obsluhujících stanoveny určité parametry, které jsou mj. popsány ve Školení na zvýšení tržeb v restauraci.

Tagy:
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře a k zasílání e-mailů, které by Vás v této souvislosti mohly zajímat. Zásady zpracování osobních údajů