Kvůli hrozbě nákazy novým koronavirem a onemocněním Covid-19 vešlo v sobotu 14. 3. 2020 od 6:00 ráno v platnost nařízení vlády o uzavření mimo jiné také všech restaurací a dalších stravovacích zařízení. Výjimkou jsou provozovny stravovacích služeb sloužící ne široké veřejnosti, ale například k zajištění zaměstnaneckého stravování a dále provozovny rychlého občerstvení, které mají výdejní okénko. V překladu to znamená, že drtivá většina restaurací musí na 10 dní zcela zavřít. To je poměrně dlouhá doba, která může znamenat poměrně vysoké ztráty na tržbách. Co s tím? Jak a proč něco udělat nebo naopak něco nedělat? Jaké jsou výhody a nevýhody jednotlivých možných řešení této situace?
Jelikož chápeme, v jaké jste situaci a chceme všem restauratérům pomoci, zřídili jsme pro majitele a vedoucí pracovníky restaurací, hospod, kaváren, cukráren a dalších stravovacích zařízení speciální bezplatnou poradnu. Ať už máte jakékoliv otázky ohledně koronoviru v souvislosti s provozem restaurace nebo jiného gastro podniku, můžete se zdarma registrovat do naší poradny a my rádi odpovíme na vaše dotazy.
V posledních měsících se toho díky rychlému šíření nákazy koronavirem a následnému onemocnění Covid-19 hodně změnilo, a to i v oblasti pohostinství. Jak rychle roste počet nakažených, tak rychle naopak klesá návštěvnost restaurací. V některých oblastech zejí restaurace, kavárny a další gastro podniky prázdnotou a obsazenost hotelů je téměř nulová. Skoro to vypadá, že jediný způsob, jak dostat lidi do restaurace, je slíbit a rozdávat hostům zdarma respirátory FFP3 :D. Ale teď zase vážně. Co mohou restaurace v období hrozby nákazou koronavirem dělat?
Ekonomika státu výrazně ovlivňuje samozřejmě všechna odvětví. Když nastane období krize, není to nic příjemného. Zanikne často mnoho podniků, zvýší se nezaměstnanost v důsledku hromadného propouštění, lidé důkladněji zvažují své výdaje. I když větší města žádnou změnu zatím nijak výrazně nezaznamenávají, v některých krajích lze nastávající recesi už citelně poznat. Jak nastávající fáze hospodářského cyklu ovlivní restaurace a další...
Letní sezóna – v pohostinství asi jedno z nejnáročnějších období roku. Ale také jedno z nejziskovějších. Tak proč z toho nevytěžit co nejvíce, když to jde? Lidí v oboru gastronomie je málo. To je holý fakt. A jinak to v následujících obdobích asi ani nebude. Proto je na práci servírky nebo číšníka potřeba často zaměstnat i někdo bez odborného vzdělání. To by nevadilo....
Každý člověk je trochu jiný a různí lidé mají různé chutě, přání, očekávání. Pokud tedy pracujeme s vybraným sortimentem nápojů a pokrmů, zavděčit všem se zcela jistě nelze. Přesto je možné zavděčit se alespoň většině. To platí i u nápojů. Volba nealka a alkoholických nápojů je jedna věc. Co však očekává asi každý v každé restauraci, kavárně i hospodě je káva. Je...
Možná o nás nějakou chvíli nebylo tolik slyšet. Ale to jen proto, že jsme pracovali na dalším způsobu, jak Vám pomoci prosperovat v oboru gastronomie. Na konci roku 2018 jsme Vám slíbili jedno velké a milé překvapení s dárkem. A to Vám nyní přinášíme. V mnohých gastronomických provozovnách tím chceme pomoci zvýšit kvalitu a kulturu…čeho? Tentokrát je řeč o kávě. Všeobecně je kultura kávy v České...
Rok 2018 se u nás v Restaurant Academy nesl v duchu skvělých novinek, inovací a nových nápadů, jak pomoci gastro provozovnám ještě více prosperovat a zároveň společnými silami zvyšovat kvalitu a úroveň veřejného stravování. Děkujeme, že jste s námi, za spolupráci i za to, že nás neustále motivujete něco zlepšovat. Co tedy rok 2018 přinesl? Školení pro kuchaře – asi největší a nejzásadnější novinkou roku...
Přejeme všem krásné Velikonoce a hojně hostů, kteří zavítají v tomto krásném období jara do restaurace ochutnat třeba některou z lahodných velikonočních specialit. Ať hostům chutná a jsou spokojeni i s kvalitou obsluhy.
Ve většině restaurací chybí v menu jedna položka. Pokud přemýšlíte, jak zvýšit prodej v restauraci, tak právě tato položka dokáže udělat své. Zvýší nejen prodej, ale má pozitivní vliv i na spokojenost hostů a jejich opakovanou návštěvnost. Její absence v menu je zbytečná. Měla by ji mít ve svém lístku zařazenou každá restaurace. Představte si situaci, kdy do restaurace přijdou hosté,...