Čas od času a v některých provozech i častěji se stává, že dojde k nějaké změně. Bohužel stále ještě neumí v mnoha případech servírky a číšníci správně a včas reagovat. Zaměříme se nyní proto na tuto častou chybu a podíváme se na to, co dělat a jak se jí vyvarovat. Protože díky této chybě mohou být hosté dosti nespokojeni a může to být jeden z důvodů, proč se do restaurace nevrátí. A přitom stačí jen to, aby obsluha byla znalá postupů, které by měly být standardizované.
Nejčastěji se v restauracích stává, že něco z jídelního lístku dojde. Obvykle tomu tak je u poledního menu. Ale v té rychlosti díky přeplněnému provozu není čas opravovat nebo přeškrtávat všechny jídelní lístky. Proto je zcela nutné, aby servírky a číšníci o této skutečnosti, že něco došlo, věděli ihned od kuchařů. Je také třeba, aby si o tom řekli všichni. A nyní nastává druhá fáze. Vždy o tom musí informovat hosty. Ale již ve chvíli, kdy jim předávají jídelní lístek. To samé platí o lístku nápojovém. Často si totiž hosté s nadšením něco vyberou a až při objednávce jsou informování obsluhou, že daný pokrm nebo nápoj není zrovna k dispozici. Pokud je hostů více, dosti to komplikuje situaci. Ostatní hosté u stolu totiž musí čekat, až si ten chudák, který si chtěl objednat něco, o čemž nevěděl, že zrovna není, vybere něco jiného. A to často trvá, především pak u jídla. A všichni u stolu jsou pak akorát naštvaní.
Stejně tak se může stát, že nějaký pokrm je k dispozici, ale dodavatel kuchyni přivezl nějakou alternativu. Například jiný tvar těstovin. I na to by měly servírky a číšníci hosty upozornit. Ze zdánlivě bezvýznamné záměny může nastat velký skandál. A to stačí zaměnit kolínka s vrtulemi a problém je na světě, pokud o tom host dopředu neví a není-li před výběrem dostatečně informován.
Kvalitní komunikace mezi personálem a to, že budou servírky a číšníci informovat hosty včas je v tomto případě základem úspěchu. Celkového úspěchu ale dosáhne obsluhující personál jen tehdy, zná-li všechny aspekty obsluhy a dělá-li svoji práci dobře a svědomitě. Jedná se často i o věci, které se ani ve škole nenaučí. Proto je pro ně připraveno Školení na zvýšení tržeb v restauraci, během kterého se naučí správně obsluhovat, komunikovat s hosty a především prodávat. Koho zajímá, co vše je v tomto školení pro servírky a číšníky obsaženo, stačí si nechat zdarma zaslat ukázku PDF školení, která zahrnuje i obsah. Obsah tohoto školení v podobě E-booku (v PDF) i živého školení je totožný. Liší se jen forma podání.