Co patří k zásadním schopnostem, jak vést restauraci? Je jich samozřejmě více. Jednou z nich je i schopnost přímo ovlivnit návštěvnost restaurace. Je často snadné přilákat více hostů, přimět je udělat ten krok a vstoupit. Mnohé lze udělat nebo změnit zdarma. Jen se musíte na to zaměřit a nepodceňovat důležitost „obalu“.
Jedna z nejdůležitějších věcí v gastronomii je prezentace vnějšku podniku. Proto je třeba zaměřit se na to, jak vypadá samotná restaurace z pohledu potenciálních hostů – fasáda, (ne)pořádek v okolí, vstup do restaurace (vzhled i provedení – třeba bezbariérovost), vývěsní štít, ukazatele a upoutávky, apod. To jsou věci, které jsou podstatné proto, aby si lidé Vaší restaurace všimli, úspěšně ji našli a následně do ní i vešli. Jsou různorodé způsoby offline propagace podniku (např. bannery, ukazatele, tištěná inzerce v lokálních novinách, plakáty s akcemi, občas i netradiční propagace, aj.). Co se týče offline (tedy ne internetové) propagace, je u gastronomických subjektů na prvním místě zviditelnění se lokální. Tím však není myšlen nějaký „šílený“ obří panák kuchaříka držícího ceduli „Vítejte u nás“, apod. Kvalitní podnik, a svým způsobem může být kvalitní každá cenová kategorie i druh zařízení v oblasti pohostinství, si zaslouží pozornost svého majitele a tím následně i pozornost lidí a potenciálních hostů. Dbejte tedy na estetičnost, nápaditost i efektivnost propagace. Jedním ze způsobů, jak můžete potenciálním hostům ukázat, že Vaše restaurace stojí za návštěvu, je i nálepka na vchodových dveřích s nějakým oceněním (např. restaurace roku). Nepodceňte ale to, že hosté pak budou mít vyšší očekávání. Vše jim budete muset dokázat kvalitním servisem a perfektními jídly.
Krásný článek o tom, na co většina restauratérů zapomíná, že je také důležité pro restauraci.