Vždy je co zlepšovat. Jen to člověka někdy nenapadne v rámci shonu nebo snahy vyhovět zákazníkům. Také je snadné zapomenout, jak čas rychle letí. Něco z toho, co člověk dělá, už třeba nemusí být ani aktuální ani žádané. Sledujte proto konkurenci. Klidně se od ní i inspirujte.
Konkurenci je ale dobré sledovat i proto, abyste měli přehled o tom, zda a případně jak se mění trendy ve vašem oboru, tedy v tomto případě v pohostinství. I když je třeba aktivně sledujete, může vám někdy něco uniknout. Můžete se inspirovat, jak zlepšit něco, co hosté jiné restaurace oceňují, atd. Možností je mnoho. Nikdo neříká, že máte kopírovat jiné restaurace a už vůbec ne ty, které nejsou stejného zaměření. Konkurence lze ale využít jako skvělý motivační prvek k tomu, neusnout na vavřínech.
Často se majitelé restaurací soustředí pouze na sledování skladby jídelníčku a nápojového lístku konkurence a jejich ceny. Chcete-li ale vést pouze cenovou válku, neznamená to, že budete lepší. Budete možná pouze levnější. Ale hosté si v dnešní době raději připlatí za kvalitu. Cena není vždy vše, byť je to zpravidla prvním argumentem všech restaurací pro odůvodnění nižších tržeb. Konkurence v oboru pohostinství je jako hub po dešti. Ale to neznamená, že si každý nenajde své místo na trhu. Každá restaurace si může najít svoji klientelu, když dělá věci poctivě. A konkurence se dá navíc využít ve svůj prospěch. Spíše se zaměřte na to, jak se hostům přiblížit, jak získat jejich přízeň, jak si je udržet, jak je pozvat na nějakou novou dobrotu, atd. Sledujte kvalitu pokrmů konkurence, práci obsluhujícího personálu, webové stránky i způsoby propagace. A buďte ještě o krok dál. Získejte pro svoji restauraci konkurenční výhodu a začněte vydělávat více.
My také sledujeme konkurenci. Někdy se na trhu objeví nová. My konkurenci vítáme. Je pro nás inspirací, ale často i utvrzením, že to, co děláme, děláme dobře a můžeme si za tím stát. Stejně, jako každá restaurace je trochu jiná a něčím specifická, i my to děláme jinak než jiné školící agentury. Mnohé máme s konkurencí společné. Obsluhující personál se i u nás naučí to, co jinde. Ale k tomu ještě něco navíc. Našim hlavním cílem, a taktéž cílem našich školení, je totiž pomoci restauracím zvýšit jejich tržby. Dobře totiž víme, že bez peněz se špatně zlepšují další věci. Proto je třeba nejdříve efektivně zvýšit prodej v restauraci. A to, ano, je úkolem servírek a číšníků. Právě obsluhující personál jsou ti zaměstnanci, které školíme. Výhodou je, že máme školení tematicky zaměřena. Díky tomu ihned jasně víte, co je přínosem kterého školení.
Kuchařům se do práce nepleteme. Čerpáme pouze z vlastních odborných znalostí, zkušeností a dlouholeté praxe v různých provozech. Za tím, co a jak školíme, si stojíme, protože víme, že to funguje. Podnětem k vytvoření našich tematicky zaměřených školení pro obsluhující personál v restauraci byli totiž samotní naši dřívější zaměstnavatelé – majitelé a/nebo vedoucí pracovníci restaurací. Doporučujeme každému se podívat na školící agenturu blíže, jestli svá školení skutečně mají o co opřít. Nebo zda výčet jejich školení není jen seznam několika velice si podobných kurzů, ve kterých člověk tápe a neví, co si vlastně vybrat a co mu to přinese. Stejně tak se hosté dívají na restaurace. Proto buďte také korektní a hostům neslibujte něco, co není stoprocentní a není silnou stránkou restaurace. Jídelní lístek pak mějte raději stručný, ale s jasně stanovenými rozličnými pokrmy.