Jaký obsluhující personál je v restauraci nejhorší?

Servírkyčíšníci se každou směnu pohybují v prostředí, kde si ostatní lidé užívají dobrého jídla a nápojů. A co chudáci obsluhující, kteří se díky pracovní vytíženosti nestíhají někdy vůbec najíst? To není dobré ani pro jejich životosprávu, ale ani pro hosty. A dokonce to není dobré ani pro samotnou restauraci. Proč?

Nejhorší obsluhující personál v restauraci jsou hladové servírkyčíšníci. Ti jsou totiž více nevrlí a nervózní. O to více, když zázemí je plné vůní z kuchyně a taktéž restaurace je provoněna různými pokrmy, které si objednali hosté. Věřte, že hosté se necítí dobře, když jim obsluhující personál hladově civí do jídla. Nebo když u jejich stolu kručí někomu z obsluhy v břiše. Proto by se měl obsluhující personál během směny vystřídat na jídle. Není však vhodné, aby jedli někde na kraji u baru nebo jinde v restauraci. Hosté by je neměli vidět. Doporučujeme proto majitelům restaurací vytvořit prostor, kde budou moci zaměstnanci jíst a kde na jídlo budou mít klid. Jídlo by pak mělo být hrazeno samotnou restaurací.

Pak už je to jen na majiteli restaurace, jak bude vést restauraci. Zda zvolí pro servírky a číšníky variantu jídla formou objednávky z jídelního lístku nebo formou personální stravy, kterou kuchaři připraví zvlášť nad rámec jídelního lístku. Obojí má své výhody i nevýhody. Pokud má obsluhující personál na výběr z jídelního lístku, aby si mohli dát personální jídlo, tak je to dobrý způsob, jak zvýšit prodej. Protože tak mohou ochutnat všechna jídla a budou je dobře znát. Tak je dokážou lépe prodat. Ale na druhou stranu se jim může omezený jídelní lístek tzv. přejíst. Pokud však budou mít k jídlu personální jídlo mimo rámec jídelního lístku, je to pro restauraci většinou méně nákladné (vaří se většinou levnější jídla) a navíc mají více variant jídel pro obsluhující personál, aby se jim jídla tak často neopakovala.

Ideální variantou je však to, aby si každá servírkačíšník postupně mohli k jídlu objednat všechna jídla z jídelního lístku nebo aby kuchaři připravili každé jídlo z menu a rozporcovali ho na malé porce pro každého z obsluhujícího personálu. To proto, aby zaměstnanci v obsluze každý pokrm ochutnali. Důvod je jednoduchý. Má to zásadní vliv na to, jak zvýšit prodej v restauraci. A pak aby měli zaměstnanci v obsluze zvláštní personální stravu, která je pro restauraci levnější. Pokud nastoupí do práce nová servírka nebo číšník, lze tuto situaci vyřešit tak, že výjimečně a jen zezačátku budou mít jako personální stravu pokrmy z jídelního lístku. Nebo že jim kuchaři připraví na ochutnávku menší porce nad rámec společné personální stravy.

Proto je třeba mít na paměti, že servírkyčíšníci, kteří se před směnou najedí, mají více sil k práci a také jsou lépe naladěni. Takže náklady na personální stravu se majitelům restaurace vrátí v podobě vyššího prodeje i spokojenosti hostů, kteří se budou rádi vracet. To, že nasytíte obsluhující personál, ale není jedinou cestou, jak zvýšit prodej v restauraci. K tomu se musí obsluha naučit všechny potřebné dovednosti ohledně správné obsluhy hostů, efektivní komunikace s nimi, doplňkového prodeje, atd.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře a k zasílání e-mailů, které by Vás v této souvislosti mohly zajímat. Zásady zpracování osobních údajů