Co dělat, když nemáte v restauraci dostatek personálu?

Co dělat, když nemáte v restauraci dostatek personálu
Jak sehnat obsluhující personál pro restauraci?

Nejčastěji majitelé restaurací řeší situace, kdy nemají dostatek personálu, který by obsloužil hosty. Najít schopné, dobře pracující a loajální zaměstnance není často lehké. Někteří mladí lidé, kteří daný obor vystudují, pak práci servírky nebo číšníka ani nechtějí dělat. Je to škoda, protože se jedná pořád o velmi váženou pracovní pozici. Někteří ale mají pocit, že dělat „pingla“ je něco podřadného a ženou se za něčím „víc“. Ovšem mnohem víc je, když se vzdělávají ve své práci servírky nebo číšníka, aby mohli v rámci práce v obsluze restaurace dále růst a získávat lepší pozici až se časem vypracují třeba na manažerku nebo manažera restaurace.

Co ale dělat, když personál přece jen chybí? Vhodným řešením může být to, že se majitelé restaurací obrátí na nejbližší střední hotelovou školu nebo učiliště pro kuchaře a číšníky. Tito mladí lidé totiž zpravidla musí v rámci výuky splňovat nějakou praxi. Školy tedy budou rády za to, že mohou svým žákům doporučit a poskytnout výběr míst, kde mohou praxi absolvovat. Zároveň je toto řešení výhodné pro restaurace a další gastro podniky díky tomu, že s sebou nenese tak vysoké mzdové náklady. Tento způsob získání pracovní síly je ale náročnější pro stálý personál v obsluze, který musí neustále zaučovat nové lidi. Také to vyžaduje vyšší míru a schopnost organizace času a plánování směn. V každém případě se může využití sil mladých lidí v učení velmi vyplatit. Daná restaurace si totiž může dobře zaškolit pár žáků. Z nich vyselektovat ty šikovné, snaživé, s potenciálem a s těmi následně spolupráci rozvíjet a dále s nimi pracovat ve smyslu zaučování. V tom okamžiku je může dobře vyškolený personál naučit, jak práci servírky nebo číšníka dělat tak, aby je bavila. Tím se zvyšuje šance, že dotyčná nebo dotyčný zůstane pracovat v oboru i po ukončení studia.

Zároveň si tito mladí lidé budou mít příležitost od svých starších kolegů osvojit způsob prodeje a práce s hosty, který zajistí restauraci vyšší tržby. K tomu je může proškolený stávající personál v obsluze vést. Nebo pokud vedení restaurace v některém z učňů vidí potenciál, může takovému žákovi předat kopii E-booku, ze kterého vše ohledně práce na place, zvyšování spokojenosti hostů i tržeb restaurace snadno pochopí, případně jej může nechat proškolit během živého školení spolu se servírkamičíšníky, kteří jsou v restauraci již zaměstnáni. Následně už chybí jen krůček k tomu, aby restaurace získala pro svůj provoz již zaučeného zaměstnance, kterého práce v daném místě bude bavit, bude kolegiální a loajální. A takový absolvent navíc bude jistě také rád, že najde ihned po ukončení studia uplatnění.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře a k zasílání e-mailů, které by Vás v této souvislosti mohly zajímat. Zásady zpracování osobních údajů