Cílem restaurací je, aby se lidé rádi vraceli a doporučovali daný podnik dále. A někteří hosté se skutečně vrací. Jak jim ale dáte najevo, že si jich vážíte? Jak podpořit to, aby do dané restaurace chodili rádi i nadále a navíc ji doporučovali dalším lidem? Kromě kvalitních pokrmů a umění kuchařů na tom mají podíl i servírky a číšníci.
Když hosté přijdou do restaurace poprvé a jsou spokojeni, rádi se pak vrací. Zda se vrátí či nikoliv je otázkou nejen chutného jídla připraveného ideálně z čerstvých surovin a přímo v restauraci bez umělých dochucovadel a polotovarů. Velký vliv na návštěvnost restaurace mají i servírky a číšníci. Především díky jejich péči a způsobu jednání s hosty si dokáží získat přízeň hostů natolik, že se budou rádi vracet, i kdyby jídlo nebylo stoprocentní. Je tedy velmi důležité, aby obsluhující personál ovládal bravurně komunikaci s hosty. Díky tomu servírky a číšníci nejen uspokojí potřebu hostů, ale potěší je, prodají jim více a zvýší tím tržby restaurace a navíc motivují hosty se znovu vrátit.
Pokud se hosté vrací do restaurace častěji, nic je nepotěší více, než když je obsluhující personál osloví jménem, pokud jej zná. Jméno alespoň jednoho z hostů lze zjistit třeba při platbě kartou, kde je napsáno jeho jméno. Toho lze využít již při první návštěvě po uskutečnění platby, kdy se servírka nebo číšník rozloučí s hostem tak, že jej zároveň osloví jeho jménem. Poté má ale následovat něco, co podpoří návrat hostů do restaurace. O co se jedná, se dozví obsluhující personál během Školení na zvýšení tržeb v restauraci.
Dalším plusem vnímaným ze strany hostů restaurace je, pokud si servírka nebo číšník pamatují, co hosté mají rádi a doporučí jim opět něco dle jejich gusta. Často stačí si zapamatovat, co hosté rádi pijí. Následně se jich zeptat, zda si dají opět to či ono. Ale je tu ještě další možnost, jak využít dané situace a znalosti toho, co hosté rádi pijí nebo jedí a zvýšit tak opět obrat restaurace.
Často se stane, že přijdou do restaurace hosté a na směně nebo v rajónu, kam si sedli, neobsluhuje stejná servírka nebo číšník, jako když tam byli dříve. Proto je důležité, aby si obsluhující personál informace o hostech v rámci možností předával. Alespoň co se týče obsluhujících na stejné směně. Tak si hosty získají a udrží. A zároveň tak podpoří šíření pozitivní reklamy zdarma mezi další potenciální hosty, tedy doporučení dalším lidem ze strany hostů.
Výše popsanými způsoby si obsluhující personál s hosty buduje takový až přátelský vtah. A přátelé se cítí vždy uvolněně a příjemně a tím pádem jsou ochotni investovat do příjemného pobytu v restauraci více peněz. Tím se zvyšuje jak loajalita hostů vůči danému podniku, tak tržby restaurace.