Otevírací doba kuchyně v restauraci

V restauracích je stanovena určitá otevírací doba. To je logické. A stejně tak kuchyně má otevřeno do určité hodiny. S tím, že „zavíračka“ kuchyně by měla být přizpůsobena lokalitě a dnům v týdnu. Zpravidla, a tak je to správně, má restaurace otevřeno o cca 1 – 2 hodiny déle než kuchyně. Tak mohou alespoň hosté v klidu dojíst své pokrmy, vychutnat si zbytek lahve vína a stihnou ještě i kávu a/nebo digestiv. Ovšem ohledně otevírací doby kuchyně vyvstává jedna zásadní otázka. K ní se vztahuje jedna častá chyba ze strany servírekčíšníků, která má negativní vliv na to, jak zvýšit prosperitu restaurace.

Otázkou je, co přesně znamená otevírací doba kuchyně. Zda je to doba, do které přijímají objednávky nebo doba, do které mají vyexpedovat všechna objednaná jídla. Pokud je to doba expedice, tak si musí hosté restaurace objednat poslední jídlo o cca půl hodiny dříve, než kuchyně skončí. Ať už kuchyň zavírá v jakoukoliv hodinu, měla by o tom servírka nebo číšník hosty včas informovat. V tuto chvíli ale nastává častá a zásadní chyba ze strany obsluhy. Za hodinu uzavření kuchyně je z hlediska většiny restaurací považován čas poslední expedice jídla. Obsluhující personál informuje hosty zpravidla pouze o tom, v jaký čas kuchyně zavírá. Ale už hostům nesdělí, v kolik hodin musí učinit poslední objednávku. Tak dochází často ke zklamání hostů, že už si nemohou například v poslední půlhodině, kdy je kuchyně stále otevřena, objednat třeba ani dezert. Pokud řešíte otázku, jak zvýšit prosperitu restaurace, tak je třeba se takovým situacím vyhnout.

Je třeba, aby vedení restaurace, s ohledem na to, jak zvýšit prosperitu restaurace, stanovilo, které pravidlo pro čas uzavření kuchyně bude používat. Zda budou kuchaři přijímat objednávky do oficiální doby uzavření kuchyně. Nebo zda budou servírky a číšníci s předstihem informovat hosty, do kdy mohou učinit poslední objednávku jídel. Dále by měl obsluhující personál hostům oznámit, co z pokrmů si mohou po uzavření kuchyně ještě objednat. Zpravidla je to tzv. couvert (obvykle pečivo s máslem) nebo některé dezerty, které připravují servírky a číšníci bez kuchařů (většinou zmrzliny).

Zároveň je vhodné mít informaci, do kdy mohou hosté učinit poslední objednávku, napsanou v jídelním lístku. Ovšem jen málo hostů restaurace věnuje této poznámce pozornost. Zpravidla si jí v jídelním lístku ani nevšimnou. Proto je skutečně třeba, aby to hostům včas oznámila servírka nebo číšník. A nejen tuto důležitou skutečnost, ale i další. Co vše by se měli hosté od servírek a číšníků dozvědět, aby byly pokryty všechny způsoby, jak zvýšit prosperitu restaurace, se obsluhující personál musí nejdříve naučit. Pak se budou hosté do restaurace rádi vracet, budou ji doporučovat a jejich výdaje za každou z návštěv dané restaurace se budou zvyšovat.

Tagy:
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře a k zasílání e-mailů, které by Vás v této souvislosti mohly zajímat. Zásady zpracování osobních údajů