Jsou restaurace, kterým chybí jedna zásadní věc. Asi všichni jsme se s tím setkali, když jsme do restaurace přišli v jiném období než v létě. Je to ale pro pohodlí hostů dosti zásadní. A především pak ženy toto vnímají intenzivněji. Jde o to, že když přijdou do restaurace, ať už s doprovodem muže nebo bez něj, tak hledají místo, kam si mohou odložit kabát. Pokud jdou ženy v doprovodu muže, tak tuto starost nechávají na něm. A pokud ne, úzkostlivě hledají jednu podstatnou věc – věšák. Věšák v restauraci hledají ale i muži. A to na svršky své i ženy, která je doprovází.
V zájmu restaurace by mělo být, aby kabáty nemuseli hosté přehazovat přes židle, ale pověsili si je pohodlně na věšák. Zároveň to zvyšuje snadnost a bezpečnost pohybu, a to jak hostů, tak obsluhy. V lepším případě by měli být nápomocni hostům samotné servírky a číšníci, kabáty jim odebrat a odnést na nejbližší věšák v restauraci. Načež je důležité na to hosty upozornit, aby věděli, kde mají své věci. Tak by to mělo v ideálním případě být. Odložení svršků v každém případě zvýší pohodlí hostů, kteří téměř zapomenou, že by měli také odejít a zdrží se o to déle. Což je z hlediska tržeb pro restauraci příznivé, pokud umí obsluhující personál efektivně komunikovat s hosty a zvyšovat tak prodej.
Jak by takový věšák v restauraci měl ale vypadat? V podstatě je to jedno. Pokud nemáte k tomuto účelu vyhrazenou šatnu, můžete využít samovolně stojící věšák, věšák instalovaný třeba na zeď nebo využít aktuálního prostoru tak, že věšák bude součástí nějakých méně využívaných dveří v restauraci (třeba dveří skladu čisticích prostředků a inventáře). Důležité je, aby svým vzhledem nekazil atmosféru místa a spíše ji jen nenápadně doplňoval. Nebo jej lze naopak proměnit ve vysoce estetický bod, až téměř umělecké dílo. Toho se často daří docílit restauraci, která má vybavení nebo doplňky zhotovené od uměleckého kováře, řezbáře nebo jiných tradičních umělců.
To, že obsluhující personál pověsí hostům kabáty na věšák v restauraci, ale není jediným způsobem, jak zvyšovat jejich spokojenost. A jelikož je spokojenost hostů součástí toho, jak zvýšit prodej, měl by obsluhující personál umět efektivně komunikovat s hosty, znát jednotlivé kroky prodejního cyklu, umět správně obsluhovat hosty a ovládat mnoho dalších důležitých dovedností.