Mnoho restaurací zkouší různé typy propagace, aby nalákaly hosty k návštěvě. Jsou různé způsoby, jak toho docílit. Zároveň ale není žádoucí, aby se za reklamu vyhazovaly peníze a čas zbytečně. Je několik způsobů propagace a každému funguje něco jiného. Pro majitele restaurací by ale mělo být podstatné to, jak efektivní jsou právě pro ně. Pokud něco nefunguje, je možné to pozměnit. Pokud ani to nepomůže, je třeba to opustit. Tím mohou být například PPC kampaně, což jsou zaplacené reklamy na Seznamu a Googlu. Ale i jiné způsoby reklamy nemusí být přínosné. V tom případě je lepší vyzkoušet něco jiného, nového. Možnosti jsou široké, proto není nutné se vázat na jeden druh propagace. Pokud ve světě reklamy tápete, rádi vám poradíme v rámci našich konzultací, co funguje nejlépe přímo v oblasti gastronomie a ubytovacích služeb.
Kromě toho, že je důležité měřit přínos jednotlivých způsobů propagace a nefungující opouštět, je třeba zaměřit se na to, co vlastně bude propagováno. Reklama v dnešní době není o tom říci lidem, že je zde pro ně nějaký podnik. Je důležité potenciální hosty informovat, jaké výhody jim návštěva restaurace přinese. Ideálním spojením je zajímavý jídelní a nápojový lístek, kvalitní kuchyně a prvotřídní servis. Proto nejen kuchaři, ale i servírky a číšníci musí dosahovat vysoké úrovně a kvality odvedené práce. To zvýší hodnotu celé restaurace. Docílit toho není vždy tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. Nicméně co jednoduché je, je to všechno personál naučit. Jak kuchařské umění, tak příjemný obsluhující personál je pak vhodné zvýraznit pomocí profesionálních fotografií, které pomohou potenciálním hostům se rozhodnout, aby daný podnik navštívili. Je ale třeba pořizovat fotky reálné, tj. skutečných produktů a služeb dané restaurace. Autentičnost fotografické prezentace hraje významnou roli především při rozhodování se hostů k opakovaným návštěvám.
Nezáleží ale jen na tom, aby hosté do restaurace přišli, a to ať už na základě reklamy nebo bez ní. Podstatné je, aby, když už přijdou, byli spokojeni. To zajistí restaurace nejen kvalitním jídlem, ale především skvělou obsluhou. Servírky a číšníci jsou totiž ti, kdo komunikují s hosty a kdo je schopen asi nejvíce ovlivnit jejich mínění o celé restauraci. Proto doporučujeme naučit obsluhující personál vhodné komunikaci s hosty, bez které by přišla všechna reklama vniveč. Aby se restauraci vrátily náklady na propagaci co nejdříve, je potřeba, aby servírky a číšníci disponovali jednou zásadní dovedností. Tou je umění prodávat. Díky tomu mohou být tržby restaurace i více než o třetinu vyšší, než kdyby obsluhující personál prodávat neuměl a pouze přinesl hostům to, o co si sami řeknou. I to se zaměstnanci v obsluze naučí během jednodenního školení Jak zvýšit kvalitu obsluhy a tržby v restauraci. Jakmile servírky a číšníci implementují všechny poznatky ze školení do praxe, začne restaurace vykazovat vyšší tržby. Zároveň budou hosté odcházet spokojení, a to je cíl. Budou se rádi vracet a také začnou danou restauraci dále doporučovat. A časem už nebude ani potřeba, aby taková restaurace do propagace investovala velké peníze nebo mnoho času. Protože doporučení je nejlepší, nejefektivnější a nejlevnější reklama vůbec.