Barvy v restauraci

Lidské oko dokáže vnímat více než sedm milionů barev. Ano, tak mnoho jich je. Proto není nutné používat pořád pouze bílou barvu. Naopak barvy mají svůj význam a vliv na to, jak zvýšit tržbu v restauraci. Netýká se to pouze těch, kdo přemýšlí, jak postupovat při otevření restaurace, ale všech, kdo podnikají nebo chtějí podnikat v oboru gastronomie.

Pokud přemýšlíte, jak postupovat při otevření restaurace nebo již máte zavedený byznys a chcete restauraci znovu vymalovat, měli byste dbát na správný výběr barvy nebo barev. Vhodně zvolené barvy jsou snadným způsobem, jak prosperovat v restauraci. Naopak některé barvy jsou nevhodné a mohou být důvodem nižších tržeb než má třeba konkurence, která má vymalováno vhodnými barvami.

Barvy totiž velmi intenzivně ovlivňují chuť k jídlu. Proto pokud chcete podpořit apetit hostů, díky čemuž si objednají více jídel a dezertů a nebudou tak zvaně chodit jen na pití, pak byste měli ideálně použít v restauraci na výmalbu některý z odstínů žluté nebo oranžové barvy. Vysoké úspěchy při snaze vyvolat u hostů chuť k jídlu a tak prosperovat v restauraci slaví v oboru gastronomie podniky, které mají vymalováno medově žlutou, sluneční žlutou, meruňkovou, lososovou nebo broskvovou.

Naopak barvy chladné a tmavé nelze pro restaurace doporučit. Například modrá barva v různých odstínech dokonce potlačuje chuť k jídlu. Je možná vhodná pro lidi, kteří chtějí zhubnout, ale ne na to, jak zvýšit tržbu v restauraci. Stejně tak šedá barva v jakémkoliv odstínu není vhodná, ačkoliv si mnozí majitelé restaurací myslí, že touto barvou nic nezkazí, protože je neutrální. Ale není. Šedá barva je velmi deprimující a hosté v restauraci začnou být po chvíli nevrlí a nebudou mít ani chuť k jídlu, ani k pití. Jejich konzumace pak bude minimální. Stejně tak servírky a číšníci budou v šedém prostředí po nějaké době nespokojení, práce je nebude tolik bavit, nebudou ochotní a příjemní ani k hostům ani k nadřízeným a nebudou v práci moc spokojeni. Což se ještě více, samozřejmě negativně, odrazí na tržbách restaurace.

Spíše než šedá už je vhodnější bílá barva. Ta skutečně neutrální je. Ovšem kdo by chtěl pobývat v restauraci čistě bílé? Pouze málo lidem v takových prostorách bude chutnat. Podněcuje to totiž představu nemocnic a lékařského prostředí. Pokud už tedy mít vymalováno bílou barvou, pak musí hrát prim výzdoba hospody či restaurace. Je vhodné doplnit místnost barvami ve formě nábytku, dekorací, ubrousků, barevných květin. Lze využít také krásy a jednoduchosti venkovského stylu a zkombinovat bíle vymalovanou restauraci se světlým dřevěným nábytkem a třeba barevnými kachlovými kamny a opět dekorací a ubrousky v jejich barvě. Vhodným doplňkem jsou pak barevné květiny a vkusné barevné obrazy, které jinak neutrální bílou barvu oživí.

Co se týče nábytku, vždy je lepší používat světlý nábytek. Tmavé vybavení působí opět negativně až pesimisticky. Při výběru židlí a stolů pak je třeba dbát na praktičnost pro restauraci i pro hosty, a to pro hosty v každém věku. Proto je potřeba si židle vždy nejdříve prakticky vyzkoušet. A to jak na podlaze, která je v restauraci, tak z hlediska pohodlí posedu. V úvahu je nutné brát i snadnost manipulace s židlí pro hosta, snadnost údržby čistoty židle a snadnost přesunu židlí v prostředí restaurace pro servírky a číšníky. A samozřejmě by měl nábytek opět barevně ladit s interiérem a barvami v restauraci.

Jak zvýšit tržbu v restauraci není ale otázkou pouze výběru správných barev a výzdoby hospody či restaurace. Stále nejsilnější vliv na tržbu mají servírky a číšníci. Proto je vhodné, aby obsluhující personál věděl, jak správně obsluhovat hosty, uměl s nimi efektivně komunikovat a především uměl více prodávat. To mnozí neumí a je třeba je to naučit. Pak i samotné zaměstnance v obsluze bude jejich práce více bavit a zvýší se jak tržby restaurace, tak spokojenost a návratnost hostů.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře a k zasílání e-mailů, které by Vás v této souvislosti mohly zajímat. Zásady zpracování osobních údajů