Tak především je třeba věnovat pozornost hostům. Ale je zde ještě něco, na co si dát pozor, a to v souvislosti s pohodlím hostů. A zároveň je to podstatné i pro servírky a číšníky, aby mohli správně obsluhovat hosty a byla v maximální možné míře dodržena bezpečnost práce v restauraci. K tomu je vhodné využít i teoretické znalosti, jak vést restauraci.
Jedná se o rozmístění stolů v restauraci. Uspořádání míst by mělo být totiž takové, aby hosté měli dostatek prostoru u stolu i kolem něj. Mělo by být možné, aby i při obsazení vícera stolků a míst mohli dva hosté sedět na vystrčené židli zády k sobě. A zároveň musí mezi takto obsazenými židlemi zůstat alespoň tolik prostoru, aby tam mohla servírka nebo číšník projít.
Vhodné je taktéž, aby stoly v restauraci nebyly tak blízko stěn, že by někomu z hostů nemohla servírka nebo číšník servírovat nápoje a pokrmy z pravé strany, což patří mezi základní pravidla obsluhy v restauraci. Samozřejmě pokud to z nějakého důvodu nebude možné dodržet, je třeba, aby se servírky a číšníci přizpůsobili a servírovali v tom místě sedícímu hostovi nápoje a pokrmy z té strany, ze které to bude možné. Ale není to už tolik vhodné. Především v případě lepších restaurací by měla být dodržována správná obsluha hostů a host by neměl být obsloužen jinak, než zprava. Proto není ideální vybavovat restaurace sedícími boxy, které jsou vhodné spíše do barů. Stejně tak lavice podél stěn neumožňují servírkám a číšníkům volný přístup k hostovi. Ten, kdo přemýšlí o tom, jak vést restauraci co nejlépe, si většinou nejdříve zjistí předpisové parametry a informace o vhodném rozmístění stolů v restauraci.
Myslete také na volný průchod a tím částečně i na bezpečnost práce v restauraci při umísťování různých rekvizit, stojanů, vitrín a jiných předmětů. Takový nešikovně postavený stojan na vína může mít za následek nejen jeho neustále obcházení a zdržování servírek a číšníků od jejich práce, ale i nepěkné pracovní úrazy. A to jistě nikdo nechce.
Proto se raději snažte zpříjemnit hostům pobyt, servírkám a číšníkům usnadnit jejich práci a nesnižovat zbytečně bezpečnost práce v restauraci, než abyste za každou cenu měli v restauraci co nejvyšší počet míst k sezení. Ono to ve finále totiž může být silně kontraproduktivní a hosté by se do vaší restaurace nemuseli chtít vrátit. Pro hosta není z hlediska pohodlí pobytu v restauraci nic horšího než se namísto třeba příjemné romantické večeře pošťuchovat židlemi s dalšími hosty nebo pořád myslet na to, že je třeba přisunout se na židli více ke stolu a uvolnit místo obsluze. Myslete na to při rozmístění stolů v restauraci, vyzkoušejte si sami sednout na místo hostů, apod. A pokud zjistíte, že je někde málo místa, tak jednoduše přemístěte stoly a židle.