
Důležitou schopností servírek a číšníků je, aby správně objednali jídlo a přinesli hostům restaurace právě to, co si objednali. Ovšem z praxe jsou známé případy, kdy tomu tak není. Proč? Co se v takových situacích vlastně děje? A co pomůže servírkám a číšníkům správně obsluhovat hosty a předcházet chaosu v restauraci? Když nastane chyba, která je zjištěna při předávání jídel hostům u stolu, stává...

Restaurace může prosperovat více než by se zdálo. A to, i když do restaurace přijde stejný počet hostů jako dříve. I přesto může mít restaurace větší zisk, pokud se zvýší tržby z každého jednoho hosta. Jak toho docílit? Zásadní vliv na příjem restaurace má prodej. A kde se má hlavní část prodeje odehrávat? Jednoznačně při obsluze hostů. Ano, právě servírky a číšníci musí...

Zajištění rentability a zvýšení tržeb restaurace jsou součástí schopností vedení. Proto musí mít základní znalosti toho, jak vést restauraci, aby byla životaschopná. Jakým častým chybám se vyvarovat, aby se účetnictví restaurace nedostalo do červených čísel, tedy do mínusu? Co je častým důvodem, proč restaurace musí nakonec zavřít?

Tentokrát máme pro Vás dva typy plus jeden navíc jako bonusový, jak udržet některé části restaurace v perfektní čistotě bez vodního kamene a zabarvení (např. jak se zbavit zabarvení po používání barmanského umělohmotného prkénka). Čistota v restauraci má totiž také vliv na vnímání hostů a utváření jejich celkového dojmu z restaurace. A tím i na jejich návratnost. V praxi se pak můžete sami přesvědčit o tom, že i taková banalita, jako jsou čisté prostory, kam hosté vidí, mohou mít vliv na výši tržeb restaurace.

Samozřejmě těch kritických míst, která se v restauraci nachází, je více. Ale pouze jedno z nich hosté s velkou pravděpodobností navštíví. Může se sice zdát, že restaurace s takovým místem vlastně ani moc nesouvisí. Ale věřte, že jeho návštěva může značně ovlivnit mínění hostů o restauraci. Co je to za místo? Jsou to...

Mohli byste dávat hostům přicházejícím do restaurace "welcome drink" či jiný štědrý dárek na uvítanou. Ale je něco, co je potěší stejně tak, nebo dokonce víc, a vás to nic nestojí! Teď si možná říkáte, že to je nějaký nesmysl. Není! Ono stačí totiž docela málo, aby se hosté restaurace rádi vraceli. Stačí, aby se vaši zaměstnanci v obsluze na přicházející hosty usmívali. Ano, úsměv – to je ten nejlepší dárek při přivítání hostů.

Tak především je třeba věnovat pozornost hostům. Ale je zde ještě něco, na co si dát pozor, a to v souvislosti s pohodlím hostů. A zároveň je to podstatné i pro servírky a číšníky, aby mohli správně obsluhovat hosty a byla v maximální možné míře dodržena bezpečnost práce v restauraci. K tomu je vhodné využít i teoretické znalosti, jak vést restauraci.

Možná vás to překvapí, ale jedním z prodejců v restauraci je, kromě obsluhujícího personálu, i jedna naprosto běžná věc. Často se jí ale nevěnuje patřičná pozornost. Přitom správný výběr je jeden ze způsobů, jak zvýšit prodej v restauraci. Možná už tušíte. Ano, je to prachobyčejná židle. Bez židle by si hosté neměli kam sednout a dlouho by se v restauraci nezdrželi. Ovšem jak vybrat vhodné židle do restaurace, když jich je na trhu k dispozici tolik?

Proč vlastně lidé chodí do restaurace? Přece proto, aby nemuseli vařit, dobře se najedli a aby zároveň nemuseli nic řešit a bylo o ně dobře postaráno. Úkolem každé restaurace je tudíž zajištění kvalitního chutného jídla a prvotřídní obsluhy. To je to, co očekávají hosté. Restauratéři pak očekávají slušné tržby. Těch ale nemusí vždy dosáhnout, i když skvěle vaří a mají profesionální obsluhující personál. Proč? Odpověď je jednoduchá. Svoji roli musí sehrát servírky a číšníci. Na nich totiž záleží, jak vysoké tržby v přepočtu na každého jednoho hosta bude restaurace mít. Právě to jsou ta čísla, která je třeba sledovat, která vypovídají o kvalitě a efektivitě obsluhy, která určují životaschopnost restaurace.

V čem vlastně tkví efektivita obsluhy? Je to snad v tom, že obsluhující personál ušetří pár kroků navíc, aby nemuseli k hostovi a ten si u nich objednal přes nějakou aplikaci? To jistě ne! Tedy alespoň se nedá mluvit o efektivitě práce servírek a číšníků z hlediska zvyšování tržeb v přepočtu na každého jednoho hosta.