Placení v restauraci

Na konci pobytu hostů v restauraci přinese obsluhující personál hostům logicky účet. Jelikož se v tomto ohledu ale stále setkáváme s různými faux pas, budeme se nejčastějším situacím, které by neměly nastat, věnovat v tomto článku. Vynecháme však zaobírání se EET (elektronickou evidencí tržeb).

Ve chvíli, kdy si hosté řeknou o účet, je třeba, aby se servírka nebo číšník zeptali, zda hosté chtějí platit dohromady nebo zvlášť. Někdy tuto informaci sdělí hosté obsluze krátce po příchodu, jindy je skutečně nutné se zeptat. Tím se lze vyvarovat tomu, že bude nutné vystavenou účtenku stornovat v pokladním systému, znovu ji načítat a rozdělovat na několik částí, když by hosté platili každý zvlášť. Někdy je k takovýmto změnám dokonce třeba přivolat manažera směny (především v hotelových restauracích), který nemusí být aktuálně k dispozici, a hosté pak zbytečně dlouho čekají na zaplacení.

Zároveň by obsluhující personál neměl nijak hosta upozornit, že dýško není zahnuto v ceně. Není vhodné si o spropitné tímto způsobem nenápadně říkat. A naprosto nevhodné je, když by někdo z obsluhujícího personálu dělal, že nemá na vrácení zpět. Snaha uměle získat dýško je nepřípustná. Moment, že kasírující servírka nebo číšník nemá nazpět, se může stát. Ale to je vždy řešitelné. Buď může sáhnout na chvíli do své peněženky, nebo rozdrobit v okolních podnicích. Ideální však je být každou směnu na takové situace připraven a mít k dispozici dostatečné množství mincí a bankovek.

Na co se ale nesmí zapomínat je způsob předání účtu hostovi. Účtenka by měla být ideálně v menších deskách nebo na podnose zakrytém plátěným ubrouskem, apod. Důležité je, aby nebyla vidět hned cena. O to více to platí u párů a při firemních schůzkách. Pokud například pozve muž svoji ženu do restaurace, bude za ni platit a nechce, aby žena věděla, kolik platil. A už vůbec by neměla servírka nebo číšník sdělovat hostovi cenu nahlas. Tím porušuje zásadu nejen diskrétnosti vůči pozvané osobě hostem, ale i vůči dalším hostům u blízkých vedlejších stolů. Takové situace by se v restauraci stávat rozhodně neměly.

Jak správně komunikovat s hosty a jak se vyvarovat dalších chyb se naučí servírky a číšníci ve Školení na zvýšení tržeb v restauraci. Protože pouze obsluhující personál znalý všech svých povinností a vhodných dovedností, může být pro restauraci přínosem.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů