Osvětlení v restauraci

Jedním z důvodů, proč hosté z restaurace prchají nebo se do ní nechtějí vrátit je osvětlení. Světlo má všeobecně velký význam a vliv na náladu lidí. To je znát třeba v zimním období, kdy lidé jsou více podráždění a unavení. S těmito informacemi lze dobře pracovat i v restauraci a využít jich k tomu, aby se hosté zdrželi co nejdéle a rádi se vraceli.

Světlo ovlivňuje z velké míry náladu a chování hostů. Proto je třeba dbát na to, aby osvětlení v restauraci bylo vyvážené. Účel žárovek není totiž jen svítit, abychom viděli. Mají další úlohu. Světlo je totiž zároveň základním atributem životního prostředí. Od pradávna se střídá den a noc, světlo a tma. Sluneční záření je však jiné než světlo standardních žárovek. A v budovách je denní světlo nahrazeno umělým osvětlením. Nejblíže slunečnímu záření je plnospektrální umělé osvětlení. Stačí vyměnit žárovky a hosté se budou v restauraci cítit lépe. Především v chladných měsících a při škaredém počasí, kdy nelze využít posezení na terase, pokud ji restaurace má, je vhodné navodit hostům příjemný pocit pomocí vhodného osvětlení.

Tím se dostáváme ke stínidlům a lustrům. Ty by měly být vkusné a efektivní, co do lomu a rozptylu světla. V určitých případech lze využít stínidla jakožto nosiče reklamy. Některá stínidla ale nedávají vlastně moc smysl, protože světla svítí hostům přímo do očí. Jiná jsou až příliš účinná. Utlumí světlo natolik, že sedět v prostředí restaurace, kde jsou umístěny, není po nějakém čase ani příjemné. Není vhodné, aby v restauraci byla příliš tma. Pokud má být navozeno romantické prostředí při přítmí v době večeří, je třeba dbát na to, jakou intenzitu světlo bude mít. Nadmíra světla romantickou atmosféru nenavodí, ale je-li ho nedostatek, tak to hosty spíše uspí a/nebo otráví. Někteří hosté jsou na světlo až tak citliví, že odejdou z příliš tmavé restaurace dříve, než si stihnou objednat.

Navíc ne nadarmo se říká, že člověk jí i očima. A pokud by nebylo na jídlo vidět, přišli by hosté o tento zážitek. Kuchař by se pak mohl snažit naaranžovat na talíř jídlo, jak by chtěl, ale to by nebylo oceněno. V příliš temném prostředí by se ani nepracovalo dobře servírkám a číšníkům. Chodili by nejistě, byli by nevrlí. A jelikož hosté by také nebyli asi v nejlepší náladě, špatně by se obsluhujícímu personálu uplatňovali v praxi znalosti ze Školení na zvýšení tržeb v restauraci zaměřeného na komunikaci s hosty, základy práce v obsluze a zvýšení prodeje hostům restaurace.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Odebírejte nové články

    Nechte si ZDARMA na Váš e-mail zasílat rady a tipy pro majitele a manažery restaurací.

    Vaše osobní údaje (jméno, e-mailová adresa, telefon) budeme (Miroslava Trojáková vystupující pod obchodními názvy Mirin Group Restaurant Academy, Restaurant Academy a Mirin Group) zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů a obchodních sdělení se zajímavým obsahem pro restaurace, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Stisknutím tlačítka vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoliv odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani. Proč a jak budeme Vaše osobní údaje zpracovávat, najedete zde: Ochrana osobních údajů >>
  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky