Káva v restauraci

Výborné jídlo zkombinované třeba s lahodným vínem, které samotné jídlo skvěle podpoří, prvotřídní servis a delikátní dezert. To vše může zkazit detail, kterému restaurace mnohdy nevěnují dostatek pozornosti. A přitom na tom tak záleží. Už proto, že hosté mohou přijít jen kvůli tomu.

Řeč je o kávě. Sortiment kávy v nápojovém lístku by měl uspokojit většinu hostů. Proto je důležité, aby měli hosté výběr alespoň ze základní škály káv. To je espresso, cappuccino, latte, alžírská káva a doporučujeme i tureckou kávu. Pozornost by měli majitelé restaurace věnovat především druhu kávy. Většina lidí neholduje kávě kyselé a příliš silné. Na trhu je mnoho kvalitních značek, které rády poskytnou vzorky a v případě zájmu i smlouvu, kdy podle odběru získá restaurace zdarma například inventář, rozetky, někdy i kávovar.

Kromě samotného výběru značky kávových zrn je důležité věnovat se také výběru vhodného mléka. Není pěna jako pěna. Pokud si někdo z hostů objedná cappuccino nebo kávu latte, je třeba je umět správně připravit. Proto doporučujeme, aby na každé směně byl k dispozici alespoň jeden barista, tedy specialista na přípravu kvalitní kávy a nápojů na kávě založených. Ale i servírky a číšníci, kteří nejsou baristé, mohou přípravu kávy hravě zvládnout. Důležité je, aby spolu s kvalitní chutnou kávou měli k dispozici vhodné mléko, ze kterého našlehají lahodnou, jemnou a přesto hutnou pěnu. Výběr mléka je stejně důležitý, jako výběr kávy. Ne z každé značky mléka je totiž možné našlehat hutnou a ne příliš rychle mizící pěnu. Důležité samozřejmě je, aby zaměstnanci restaurace v servisu znali postup na přípravu různých druhů káv v nápojovém lístku. Co se týče našlehání pěny, výběru mléka, případně i kávy a způsobu našlehání mléčné pěny, rádi obsluhujícímu personálu poradíme, jak na to, během živého Školení pro servírky a číšníky.

V dnešní době hosté restaurace očekávají ale trochu více. U cappuccina minimálně nějaký obrázek z mléčné pěny, tedy tzv. latte art. Nejjednodušší je tvar srdíčka. Není to podmínkou, ale hosty to potěší. Je to příslib kvalitní kávy. Čepice z řídké mléčné pěny už nejsou žádoucí. A především už není v módě sypat cappuccino čokoládou nebo skořicí. Konkrétně skořice na kávě je velmi nevhodná, pro některé hosty dokonce až nebezpečná z hlediska zdraví. Pokud do restaurace chodí hosté, kteří mají rádi posyp na cappuccinu, doporučujeme k němu servírovat automaticky na dalším talířku skořici a čokoládu, kterou si hosté mohou dle libosti cappuccino posypat. Nebo by se měli servírky a číšníci hostů předem na to, zda chtějí nějaký posyp, alespoň zeptat. A je třeba pamatovat také na ty druhy káv, kde je použita šlehačka. Ta samozřejmě má být našlehaná ze smetany bez cukru, nikoliv koupená šlehačka ve spreji. A na závěr je třeba pamatovat na to, aby šálek i podšálek zůstaly čisté.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře a k zasílání e-mailů, které by Vás v této souvislosti mohly zajímat. Zásady zpracování osobních údajů