Jak zpestřit hostům restaurace zážitek z jídla?

Existuje jeden velmi jednoduchý způsob, jak hostům restaurace mohou servírky a číšníci zpestřit zážitek z jídla, které jim donesou. Zároveň tak mají šanci se jich velmi nevtíravým způsobem zeptat, zda je jídlo v pořádku nebo zda si hosté k tomu přejí ještě něco přiobjednat. Je to skvělý způsob, jak zvýšit prodej v restauraci i spokojenost hostů.

Postupů, jak tuto situaci nastolit, může být samozřejmě více. Ovšem námi v praxi nejlépe ověřenou variantou, která výborně funguje, je přijít k hostovi s obrovskou dřevěnou pepřenkou s otočným mechanismem (tato pepřenka měří cca 1 metr) a zeptat se hostů, zda si přejí jídlo trochu opepřit. Pokud ano, obsluhující mírně opepří hostovi jídlo. To je však jen taková malá atrakce. Hlavním důvodem je, aby se při té příležitosti servírky a číšníci zeptali hostů restaurace na to, zda je jídlo v pořádku, a to i kdyby hosté jídlo opepřit nechtěli. Následně se vybízí skvělá příležitost, jak zvýšit prodej v restauraci. Stačí, aby se obsluhující personál hosta dotázal, zda si přejí k tomu ještě něco přiobjednat. Třeba tatarskou omáčku, malý přílohový salát, apod. A to vše by se mělo stát cca 3 – 5 min. poté, co hostům někdo z obsluhujícího personálu přinesl jídlo.

Pokud však restaurace nemá takovou pepřenku, nebo ji nechce pořizovat, je třeba dbát hlavně na to, aby servírka nebo číšník přišli ke stolu hostů chvíli poté, co jim bylo přineseno jídlo, a zeptali se na to, zda je jídlo v pořádku. Může se totiž stát, že host si objednal něco jiného a došlo k záměně jídel nebo příloh. Nebo že si host přeje přinést nějaká dochucovadla (např. chilli omáčku, ocet, olivový olej, apod.). Součástí návštěvy obsluhujícího personálu u stolu by v tento moment měl být právě i doplňkový prodej.  Proto, aby byl host skutečně spokojen, je třeba, aby se ho obsluhující personál šel včas zeptat.

Způsobů, jak zvýšit prodej v restauraci je ale mnohem více. Je třeba se zaměřit na to, aby servírky a číšníci uměli hosty správně obsluhovat, efektivně s nimi komunikovat a věděli, jak posílit i doplňkový prodej. To se většinou musí nejdříve dobře naučit.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře a k zasílání e-mailů, které by Vás v této souvislosti mohly zajímat. Zásady zpracování osobních údajů