Jak ozvláštnit zážitek hostů v restauraci?

Po objednání jídel přichází jedinečná chvíle. Z jinak nudného aktu mohou servírky a číšníci udělat zážitek pro hosty takový, že hosté budou restauraci rádi dále doporučovat. Navíc tím získá obsluhující personál hosty na svoji stranu. Samo o sobě to není nic zvláštního. Něco extra z toho ale udělá způsob prezentace.

Každý z hostů to v dnešní době už zná. Objedná si jídlo a následně servírka nebo číšník přinese couvert, tedy takový malý předkrm, který host dostane zdarma. Byť zdarma není, ale je započítán automaticky do konzumace hosta. Většinou se jedná o pečivo a máslíčko. Z hlediska hostů není ale nic nudnějšího, než když obsluhující personál v tichosti couvert přinese. Co ale, když se tento krok při obsluze hostů nějak ozvláštní? Vždyť hosté přece dostávají něco extra a tak je vhodné toho využít.

Couvert by měli servírky a číšníci přinést a prezentovat s určitou grácií. Stejně jako u ostatních pokrmů by měl obsluhující personál hostům sdělit, co jim přináší. Ovšem i couvert může být dosti příjemným zážitkem pro hosty. Někdy je vhodné, aby se vedení restaurace zamyslelo, co bude jako couvert podávat. Někdy stačí ozvláštnit tento „dárek“ pro hosty tak, že bude podáváno domácí pečivo vlastní výroby. Nebo místo máslíčka bude podáván třeba kvalitní olivový olej.

Tento způsob s olivovým olejem je obzvláště zajímavý. Je třeba vymyslet onu prezentaci. Vhodné je třeba přinést pečivo, malou mističku (lze použít tzv. kokotku nebo mističku na tatarskou omáčku či kečup) a na platíčku přinést také skleničku na cognac s odměřeným množstvím olivového oleje (např. 2 cl na hosta). Následně je třeba hostům říci, co jim obsluhující personál přinesl a popsat chuť a vůni olivového oleje. Při popisu vůně oleje zároveň zakroužit sklenkou na cognac, aby se olej rozlil trochu po stěnách a nechat hosty přivonět. Po ukončení zajímavého povídání odkud olej pochází, jak je vyroben a jaké jsou jeho vlastnosti, stačí, aby servírka nebo číšník přelili olej ze sklenky na cognac do připravené mističky na stole a popřáli hostům dobrou chuť. Věřte, že pro mnohé hosty je to velmi zajímavý zážitek. Je to krásný důvod, proč by měli restauraci doporučit dalším lidem.

Pokud není v restauraci časová kapacita na zvláštní prezentace couvertu, je možné vymyslet originální couvert. Třeba mini tapas. Případně ke klasickému couvertu přidat Amouse-bouche, tedy takovou zvláštní jednohubkou podávanou většinou na lžíci k tomu určené. Nebo vsadit na způsob podání. Například podávat máslíčko na kamenné desce položené na talíři spolu s pečivem. K tomu je třeba opět schopnost servírek a číšníků takovou pozornost podniku hostům správně prezentovat a v podstatě prodat. Výhrou je, když hosté jsou touto malou pozorností tak nadšeni, že začnou tleskat. To je signál, že obsluhující personál odvedl velmi dobrou práci. Couvertem to ale nekončí. Servírky a číšníci by měli odvádět skvělou práci po celou dobu pobytu hostů v restauraci, což se mohou snadno a rychle naučit.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře a k zasílání e-mailů, které by Vás v této souvislosti mohly zajímat. Zásady zpracování osobních údajů