Diskrétnost ze strany servírek a číšníků v restauraci

Diskrétnost ze strany servírek a číšníků je jedním z předpokladů jejich práce. Jelikož se hosté stále ještě v některých restauracích setkávají s jednáním obsluhujícího personálu, které diskrétní není, budeme se tomuto tématu věnovat v následujícím textu.

Servírka nebo číšník je povolání, kde se dozví o lidech mnohé, i osobní, informace. Hosté si přicházejí do restaurace vlastně trochu odpočinout a někteří z nich jsou sdílní i o věcech, které by si měl obsluhující personál ponechat jen pro sebe. Stejně jako lékaři jsou povinni zachovávat lékařské tajemství, tak i zaměstnanci v servisu by měli zachovávat diskrétnost při a po komunikaci s hosty. Především pak, jedná-li se o všeobecně známou osobu, například některou z celebrit, sportovců, politiků.

Diskrétní jednání zahrnuje mj. i decentnost v případě, že servírce nebo číšníkovi hosté sdělí, že mají zásnuby, výročí, oslavu narozenin, či jinou zvláštní příležitost. Není vhodné, aby jim zaměstnanec v servisu věhlasně gratuloval a tuto informaci vykřičel na celou restauraci. Ideální je, když jim osobně a v poklidu pogratuluje, případně dle příležitosti vyjádří jiné gesto, a dále se věnuje v plném nasazení svým hostům. Vše by se mělo odehrávat v tichosti a bez ovací.

Stejně tak, když se hostovi stane nějaká nehoda, nebo má zdravotní potíže, apod., je povinností servírky nebo číšníka zachovat klid a hostovi v maximální možné míře okamžitě pomoci, aniž by si toho ostatní hosté v restauraci nějak všimli. Obsluhující personál musí zachovat nejvyšší míru diskrétnosti, která je v danou chvíli možná. Kolegové obsluhujícího zaměstnance u takového stolu pak musí zachovat také klid. Měli by se zeptat svého kolegy, zda potřebuje pomoc a případně ji následné poskytnout. Dále se pak věnovat svým hostům. V žádném případě by však nikdo z personálu neměl vzbuzovat rozruch v restauraci a znepokojovat další hosty. Naopak by měli zaměstnanci v servisu ostatní hosty uklidnit, že vše je pod kontrolou a ať se neznepokojují, že vše bude brzy v pořádku.

Servírky a číšníci by ale měli být diskrétní ne jen při komunikaci s hosty, ale také při své práci. Neměli by nijak rušit další hosty, a to ani komunikací v rámci personálu, ani úkony týkajícími se výkonu práce. Například by neměli jezdit s vozíčkem, pokud dělá hluk. To se může stát například v případě nevhodně zvolené podlahové krytiny v restauraci. Důvod použití vozíčku může být různý. Nejčastěji je to převoz větší objednávky room servisu v hotelích nebo využití nápojového vozíčku. V takovém případě je lepší, než bude podlaha vyměněna za vhodnější, aby vozíček přenášeli dva zaměstnanci ze servisu, každý z jedné strany. Hosty u vedlejších stolů by ale nemělo rušit ani například otevírání tichého či šumivého vína u stolu hostů. Důležité proto je, aby servírky a číšníci dobře zvládali i tuto činnost. Správný postup otevírání vín se obsluhující personál mj. naučí během Školení na zvýšení tržeb v restauraci.

Komentáře
  1. Johnf652 napsal:

    Really informative article post.Thanks Again. Awesome.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře a k zasílání e-mailů, které by Vás v této souvislosti mohly zajímat. Zásady zpracování osobních údajů